• Anonym (Rädd)

Granne som ger ifrån sig fruktansvärda vrål.

Bor i en större stad i ett område som är ganska känt för att dra till sig "problematiska" hyresgäster. Var tvungen att söka lägenhet här pga min dåliga ekonomi och för att ha nära till affärer, aktiviteter och annat. Det är ganska ont om bostäder just nu där jag bor.

Har en granne som är aktiv missbrukare (det finns en hel del sådana i detta område tyvärr) och som ger ifrån sig fruktansvärda avgrundsvrål som skrämmer skiten ur mig och hade skrämt skiten ur vem som helst. Problemet är att andra, mer skötsamma grannar inte verkar höra detta, eller låtsas inte höra det för att de är rädda för honom. Det vanligaste han skriker är "Ge FAAAN i MIG!!!" och "LÄGG AAAAV!" Tror han har någon form av tvångstankar.

Detta har dock inte pågått hela tiden utan han har börjat med detta de 3-4 sista månaderna (har bott här i nästan ett år nu). Några gånger har ambulans och polis kommit när jag ringt, men bara en gång av flera har de tagit med honom in till psyket, det verkar vara en mycket ensam person och jag ser honom aldrig umgås med andra missbrukare i området. När han är utomhus är han dock hur lugn som helst och ser ändå rätt "vanlig" ut, eller hur man ska säga, som en i mängden, och har aldrig varit otrevlig de gånger man växlat några ord med honom.

Hyresvärden inser problemet, men tror att de låter honom bo här för att han kanske inte får bostad någon annanstans.

Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Granne som ger ifrån sig fruktansvärda vrål.
  • Anonym (Kvinna)

Bara att fortsätta ringa. Till slut kan dom inte ignorera alla anmälningar.

Svar på tråden Granne som ger ifrån sig fruktansvärda vrål.