• Anonym (Äckligt)

Bruna trämyror inomhus, är det något man bara måste acceptera?

Hej. Har haft problem med bruna trämyror i våran lägenhet under snart 3 månaders tid. Fastighetsskötaren har varit här och satt myrdosa. Anticimex har varit här 2 gånger och satt myrdosor, men de hjälper inte. Å jag upplever att anticimex är nonchalanta, dom menar att myrorna är ju inte farliga och bara för att dom enbart såg 3-4 myror i köket så verkar dom tro att det inte finns något problem. Jag har förklarat att dessa rör sig in och ut från våra golvlister och att de finns i alla våra rum. De kryper i våra garderober,bland våra kläder och de kryper i våran soffa,på våra bänkar och bord. Jag har allt livsmedel förvarat i slutna förpackningar, jag stor städar flera gånger om dagen för att hålla smulor och spill borta. Men ingenting tycks hjälpa för att få bort dom. Även om dom inte är farliga, så tycker jag att de är äckliga och ohygienska. Det är så illa att jag tappar matlusten och mår illa. Men efter anticimex senaste besök så uppfattade jag av dom att man bara får acceptera att ha myrorna hemma, att det bara e att hålla rent och komma ihåg att de inte är farliga. Är det någon som vet om och hur man kan gå vidare med det? 

• Svar på tråden Bruna trämyror inomhus, är det något man bara måste acceptera?
  • Anonym (Sara)

Givetvis inte, kontakta din hyresvärd/fastighetsskötare. Dom kommer placera ut myrdosor i din lägenhet.

Skura även golven och gör rent. Eftersom myror tar sig fram genom doft. Om du då gör rent, med rengöringsmedel. Förstör du "doftspåren"

• Anonym (Sara)

Glömde nämna, nu när det blir varmt. Undvik att ha söta saker och dofter i höjd med marknivå. 

Min son hade glömt en påse med godis i sitt rum, som hade smält en sommar. Och det drog till sig myror. Även bra att kolla skafferiet och se till att allt är bra förpackat och slutet. Lycka till :)

• Anonym (Inte funkat ju)
    Anonym (Sara) skrev 2025-05-25 13:40:15 följande:

Givetvis inte, kontakta din hyresvärd/fastighetsskötare. Dom kommer placera ut myrdosor i din lägenhet.

Skura även golven och gör rent. Eftersom myror tar sig fram genom doft. Om du då gör rent, med rengöringsmedel. Förstör du "doftspåren"

Men läste du inlägget? Det är ju precis vad de gjort som inte funkat.
Svar på tråden Bruna trämyror inomhus, är det något man bara måste acceptera?