• Anonym (Osäker kvinna 45)

Fortsätta eller göra slut?

träffade en kul och härlig man via nätet för 6månader sedan, vi är båda runt 45. ingen av oss har barn och vi råkar bo väldigt nära varandra. Så långt är allt väldigt smidigt så att säga. 

men jag har en känsla som tyvärr växer, att han är ihop med mig mest för att ha någon att göra saker med. Han är liksom lite övervintrad krogräv som blivit lite ensam de senaste dryga 10åren i takt med att folk skaffar familj och blir medelålders och så.  

han visar inte mycket intresse för vad jag tycker eller tänker, eller för vad jag varit med om i livet. Inget otrevligt, men det här att ställa frågor och så är liksom inte hans grej. Väldigt mkt monologbaserad kommunikation från hans sida. Jag blir lite dränerad av det. och det  börjar kännas som att tiden med honom är förlorad tid med mig själv, med träning eller med någon vän.

någon som varit i liknande situation? Jag har försökt att säga någon gång att det inte känns som att han visar så mycket intresse, veta vad jag tänker och så, men han säger bara att han visst är intresserad...men Inget händer...
    råd och tips mottages tacksamt

• Svar på tråden Fortsätta eller göra slut?
  • MsM84

? och det  börjar kännas som att tiden med honom är förlorad tid med mig själv, med träning eller med någon vän.?
    behöver du mer?

• Anonym (Linda)

Ta ansvar för ditt och gör slut .  Om du inte får något svar är det också ett svar... dvs han är inte intresserad av att ge dig något svar.   

Avsluta det där och gå vidare 

Tack för svar....

Det var ett tag sedan som jag var i ett förhållande eller med någon som jag dejtade lite längre...  vet att det är att generalisera, men  inbillar mig att många män är dåliga på att ställa frågor... typ " hur vad din dag" "vad tycker/tänker du om ditten eller datten" osv. 

Försöker att nyansera, det är ju ingen elak person...Kanske har jag bara rätt rejäl pms just nu...

• Anonym (Linda)
    Anonym (Osäker kvinna 45) skrev 2025-05-25 17:42:01 följande:

Tack för svar....

Det var ett tag sedan som jag var i ett förhållande eller med någon som jag dejtade lite längre...  vet att det är att generalisera, men  inbillar mig att många män är dåliga på att ställa frågor... typ " hur vad din dag" "vad tycker/tänker du om ditten eller datten" osv. 

Försöker att nyansera, det är ju ingen elak person...Kanske har jag bara rätt rejäl pms just nu...

Men varför ska du snälltolka honom? 

Det finns gott om män som ÄR nyfiken på hur ens dag varit och VILL veta saker om ens liv rent spontant .

Varför är hans känslor viktigare än dina? 
  • Anonym

Kan vara ett personlighetsdrag, dvs det beror inte på att han tycker du är ointressant. 
    Detta personlighetsdrag kan vara en bidragande anledning till ingen bildat familj med honom.
    Du kan hjälpa honom med detta, väldigt konkret. Typ : " om vi ska ska fördjupa och fortsätta vår relation så måste du visa mer intresse för mig. tex ställa frågor om vad jag har gjort sen vi träffades sist / vilken som är min favoriträtt / vad jag gjorde på sommarloven som barn. Och sedan lyssna och visa intresse för svaren"

• 567890

Människor förändrar sig inte, är han inte intresserad av dina tankar och funderingar idag kommer han inte bli det längre fram. Hans personlighet har säkert sett likadan ut hela hans liv.

Har han vänner? Hur pratar han med dom? Hur är han mot sin familj?

Bestäm dig för om det är värt din tid eller om du kommer ångra dig längre fram, det du ser är vad du får.

567890 skrev 2025-05-25 18:15:09 följande:

Människor förändrar sig inte, är han inte intresserad av dina tankar och funderingar idag kommer han inte bli det längre fram. Hans personlighet har säkert sett likadan ut hela hans liv.

Har han vänner? Hur pratar han med dom? Hur är han mot sin familj?

Bestäm dig för om det är värt din tid eller om du kommer ångra dig längre fram, det du ser är vad du får.

Han har många bekanta som han inte träffar så ofta. Lite ytliga gamla bekanta ifrån en tid med mycket fest. 

1-2 nära vänner, men de pratar lika mycket som honom, haha...och hinner inte ses så ofta.
    knappt kontakt med sin ursprungsfamilj. Av fullt förståeliga skäl förvisso.

• Tecum

Han är en typisk ytlig person som gillar att prata, mest om sig själv, men är usel på att lyssna. kan mycket väl vara ett personlighetsdrag och en förklaring till varför han har så få vänner. Så han lär inte ändra sig, antingen får du stå ut eller lämna.

• 567890
    Anonym (Osäker kvinna 45) skrev 2025-05-25 18:18:57 följande:

Han har många bekanta som han inte träffar så ofta. Lite ytliga gamla bekanta ifrån en tid med mycket fest. 

1-2 nära vänner, men de pratar lika mycket som honom, haha...och hinner inte ses så ofta.
    knappt kontakt med sin ursprungsfamilj. Av fullt förståeliga skäl förvisso.

Ja, då har du dina svar. Han trivs säkert bra med dig så länge det är på hans villkor, skulle du börja kräva förändring så kanske han går.

Samtidigt så är ni vuxna och ingen borde behöva förändra sig för att passa någon annan, varken du eller han, och i det här fallet är det du som inte mår bra. Det är du som behöver fundera på om det här är ett liv för dig eller om du ska släppa taget och gå vidare.
Svar på tråden Fortsätta eller göra slut?