• Violfiol00

Min sambo skickar sexvideos

Jag (vet att det är fel) kollade min pojkvän/sambos telefon och såg att han hade skickade en sexvideo på han och mig (jag sov och kommer inte ens ihåg) till mitt syrras expojkvän. Jag älskar min pojkvän men skulle aldrig ha sex med min syrras ex som jag har sett som en bror. Hur ska jag berätta för min pojkvän att jag vet? Å hur ska jag gå vidare? Känner mig ledsen, kränkt och äcklad men jag älskar ju han?.

• Svar på tråden Min sambo skickar sexvideos
  • Anonym

1. Polisanmäl. Det han har gjort är brottsligt
    2. Kontakta en kvinnojour så att du får stöd att lämna denna destruktiva relation

Det är inte kärleksfullt eller respektfullt att filma/ fota i privata situationer och sedan sprida detta utan din vetskap. 

• Violfiol00

Jag vill tro att detta är en engångsföreteelse? men jag älskar ju honom o vi har det bra tillsamman. Men jag fattar att detta inte är ok. Men jag vill ha hjälp med hur jag ska berätta att jag vet? å jag vet ju för att jag snokade i hans mobil

• MsM84
    Violfiol00 skrev 2025-05-25 17:58:19 följande:

Jag vill tro att detta är en engångsföreteelse? men jag älskar ju honom o vi har det bra tillsamman. Men jag fattar att detta inte är ok. Men jag vill ha hjälp med hur jag ska berätta att jag vet? å jag vet ju för att jag snokade i hans mobil

Hur ska du kunna lita på att han inte gör samma sak igen?
  • Anonym

Hur är det en sexvideo när du sov? Har din kille gjort något sexuellt mot dig när du sov ? Då har han begått grova brott dig . Man kan inte ge samtycke när man sover

• Kludd o Sudd

Grov, grov gränsöverskridelse.
    Om han har detta i sin repertoar, vad mer kan han tänkas ha sig rätt att göra?

Det är möjligt att just den filmen var en engångsföreteelse, men glöm att övertrampet var det.

Man kan inte riktigt hjälpa det om man är kär i ett arsel. Men ska du bo ihop med ett? Fundera på det.

• Violfiol00

Jag fattar allt det ni skriver men jag behöver hjälp med hur jag ska ta upp det med ha, jag har ju snokat i hans mobil? uppenbarligen med all rätt men behöver tips på hur jag ska ta upp det. Jag förstår att jag ska lämna han men jag vill ju ta upp det innan jag säger det till han

• Anonym (J)
    Violfiol00 skrev 2025-05-25 17:58:19 följande:

Nej men lägg av, vad håller du på med? Läs ditt inlägg och fundera på vad du hade gett för svar till någon annan eller till din bästa vän.

Lämna honom. Nu.
  • Anonym (J)
    Violfiol00 skrev 2025-05-25 19:21:34 följande:

Jag fattar allt det ni skriver men jag behöver hjälp med hur jag ska ta upp det med ha, jag har ju snokat i hans mobil? uppenbarligen med all rätt men behöver tips på hur jag ska ta upp det. Jag förstår att jag ska lämna han men jag vill ju ta upp det innan jag säger det till han

Att du snokat är ett fjantproblem i jämförelse 
  • Kludd o Sudd

Så det är där skon klämmer, att du har snokat?
    Tja, vad fick dig att göra det från första början? Är det nåt man gör mot någon man litar på?

Förmodligen inte. Tänk efter lite, vad har skapat den magkänsla som drev dig att snoka? Det kan du använda som skäl när du frontar honom.

"Min kvinnliga intuition sa mig att något är off och i ett svagt ögonblick kunde jag inte motstå frestelsen att ta reda på vad det är. Min egentliga förhoppning var att kunna lugna ner mig själv, men vad ack vad rätt jag fick istället. Hejdå."

Typ.
  • Anonym (L)

Vänta va? Din pojkvän skickar sexvideos på dig till din syrras ex. Varför och hur känner de varandra?

Allt det här låter helt sjukt, från att filma sin flickvän när hon sover, vilket är ett övergrepp och fruktansvärt creepy, till att han skickar filmen till just den personen, eller någon person för den delen. 

Ingen normal man som respekterar sin flickvän skulle ens  komma på tanken att göra något så sjukt. Förstår du att han har noll respekt för dig? 

Är ni socialt utslagna på något vis? Rör ni er i kretsar av missbrukare och kriminella? Vad är det för människor som håller på så här? Det är så sjukt att man inte ens vet var man ska börja. 

• Anonym (L)

Det här är inte ett relationsproblem utan ett brott så vad är det att fundera på TS? 

• Anonym (H)

Ta skärmdumpar som bevis på att han skickat videon. Polisanmäl honom sedan. Det där är riktigt jävla grovt. 

• Anonym (H)

Du behöver inte ta upp det, han kommer fatta när polisen pratar med honom. 
  • Violfiol00
    Anonym (L) skrev 2025-05-25 19:52:51 följande:

Vänta va? Din pojkvän skickar sexvideos på dig till din syrras ex. Varför och hur känner de varandra?

Allt det här låter helt sjukt, från att filma sin flickvän när hon sover, vilket är ett övergrepp och fruktansvärt creepy, till att han skickar filmen till just den personen, eller någon person för den delen. 

Ingen normal man som respekterar sin flickvän skulle ens  komma på tanken att göra något så sjukt. Förstår du att han har noll respekt för dig? 

Är ni socialt utslagna på något vis? Rör ni er i kretsar av missbrukare och kriminella? Vad är det för människor som håller på så här? Det är så sjukt att man inte ens vet var man ska börja. 

Nej vi är inte socialt utslagna 
    vi har båda bra och välbetalda jobb och många vänner, ingen som är i kriminella kretsar, helt vanliga Svens?
  • Anonym (Kvinna)

Men vänta. WHAT? Det är ju helt sjukt. 
    Oavsett anledning eller vilken relation dom har till varandra. Ska dom runka ikapp? Eller vad är tanken? 
    Hur såg meddelandena ut innan klippet och efter? 

Du gjorde helt rätt i att kolla hans telefon. Och du bör göra det igen. Samla bevismaterial. Detta är ett grovt övertramp mot dig. 

Denna människa har noll procent respekt för dig. 
    Ta bild med din telefon på allt. Så du har bevismaterial, ifall han raderar något. Lämna, anmäl. 

Det är inte normalt, du är utsatt, och har inte gjort något fel ❤️

• Elis73

Det mest logiska är att direkt lämna och polisanmäla händelsen. Du behöver inte förklara ett skit till din "pojkvän". Både olagligt och fruktansvärt illojalt beteende. 

Men om du absolut inte vill anmäla och av någon anledning till stanna hos kräket, så kan du säga att du fått veta genom en vän till din syrras ex att han har fått en sexfilm av dig. På så sätt straffar du även din syrras ex, eftersom din pojkvän förmodligen kommer bli skitarg över att han spridit detta. Då behöver du inte avslöja att du snokat i telefonen.  (Säg att den person som kontaktade dig tyckte du borde polisanmäla händelsen. Kan skrämma dem lite.) 

• molly50
    Violfiol00 skrev 2025-05-25 23:53:17 följande:
    vi har båda bra och välbetalda jobb och många vänner, ingen som är i kriminella kretsar, helt vanliga Svens?
    Det spelar väl ingen roll om ni är socialt utslagna eller vanliga Svenssons.
    En normalt funtad man gör inte en sådan sak som han har gjort mot dig.
    Det är en brottslig handling och för det borde han anmälas och dumpas.
    Har du berättat för din syster vad hennes ex och din sambo sysslar med?
    Du kanske kan få stöd av henne.
  • Anonym (L)
    Violfiol00 skrev 2025-05-25 23:53:17 följande:

Jag undrade mest eftersom alltihop är så bisarrt. Om någon betedde sig så i min bekantskapskrets så skulle personen aldrig vara välkommen tillbaka. 

Jag undrade även på grund av din reaktion. Jag skulle ha blivit fullständigt galen, kastat ut honom och polisanmält men du verkar se det som någon form av relationsproblem och funderar på hur du ska ta upp det med honom. 

Då undrar man ju om du har levt ett gränslöst liv eller har blivit utnyttjad tidigare. När jag läste ditt inlägg tänkte jag svensk tjej som är ihop med utländsk gängkriminell som skickar filmer till sin bruscha eftersom ingen av dem respekterar svenska kvinnor. 

Så sinnesjukt är det agerande du beskriver. Jag har ytterst svårt att se detta som en del av normalt svenssonliv. Det är en sak om man sysslar med olika kinks i radhuset men detta är ett brott och du verkar inte förstå det. 

• Anonym (Krokodil)

Instämmer i att detta är kriminellt och stört beteende.

Ta kort på alla bevisen i hans lur, gör slut och säg att om du ser ett enda hårstrå av honom igen så blir det polisen. Han borde vara tacksam om du bara gör slut.

Svar på tråden Min sambo skickar sexvideos