• Anonym (3)

Är en crossdresser. Fråga mig vad du vill.

Yes. 

Är kvinna. 

• Svar på tråden Är en crossdresser. Fråga mig vad du vill.
  • Anonym (3)
    Tobben skrev 2025-05-26 11:54:30 följande:

Är du straight?

Asexuell.
  • Anonym (3)
    Aniiee skrev 2025-05-26 12:54:00 följande:

I Sverige är det ju få som höjer på ögonbrynen. Om man inte kommer i full cosplay eller något.

I andra länder är det mer uppseendeväckande,

Helt rätt. 
  • Anonym (Ella)
    Anonym (3) skrev 2025-05-25 20:57:22 följande:
    Valda tillfällen. 
    Har du en annan klädstil "till vardags"? Är det många i din närhet som vet om ditt intresse för crossdressing?
  • Anonym (3)
    Anonym (Ella) skrev 2025-05-26 13:54:54 följande:
    Har du en annan klädstil "till vardags"? Är det många i din närhet som vet om ditt intresse för crossdressing?
    Ja, det har jag. 

Ingen vet det. Jag håller det bakom lykta dörrar. 
    Bor i en småstad. Snart ska jag flytta till en storstad. Då kommer jag ta ut svängarna.
  • Anonym (CD)

Finns det ens "manliga kläder" att "crossdressa" i? Finns det några herrkläder som är "tabu" för en kvinna att bära? Skjorta med slips kanske?

Det omvända är ju uppenbart. En man i kjol och blus sticker ut. 

Men hur känns det att vara kvinna och klä sig i "manliga" kläder?

• Anonym (CD)
    Anonym (WW) skrev 2025-05-26 00:57:50 följande:
     Och varför är detta under Psykisk Ohälsa?
    En tanke.

Crossdressing i sig är inte psykisk ohälsa (tvärtom, som TS skriver så kan man nog må bra av det) men allt hysch-hysch och skam kring det kan nog framkalla viss psykisk ohälsa.
  • Anonym (Crossdresser eller mer bekvämlighet?)

Jag tror jag blivit sådan jag med. Ofta vill jag inte ha mina egna kläder utan min mans, även om de är alldeles för stora. Hans t-shirts, tröjor och helst inte byxor alls. Nu går jag inte ut så givetvis men jag känner mig mest bekväm i trosor och hans t-shirt hemma.

• Zappan
    Anonym (Crossdresser eller mer bekvämlighet?) skrev 2025-05-26 15:39:30 följande:

Jag tror jag blivit sådan jag med. Ofta vill jag inte ha mina egna kläder utan min mans, även om de är alldeles för stora. Hans t-shirts, tröjor och helst inte byxor alls. Nu går jag inte ut så givetvis men jag känner mig mest bekväm i trosor och hans t-shirt hemma.

Min hustru brukar sno mina tischor, sen har jag inga rena när jag ska till jobbet fast jag trodde jag hade 3-4 kvar i garderoben. 
  • Tobben
    Anonym (CD) skrev 2025-05-26 15:22:20 följande:

Finns det ens "manliga kläder" att "crossdressa" i? Finns det några herrkläder som är "tabu" för en kvinna att bära? Skjorta med slips kanske?

Det omvända är ju uppenbart. En man i kjol och blus sticker ut. 

Men hur känns det att vara kvinna och klä sig i "manliga" kläder?

Jag har svårt att se något maskulint i att en kvinna klär sig i skjorta och slips, det är oftast snyggt oavsett kön.
    Däremot ser jag det feminina i män som klär sig som tjejer.
    Men det kanske bara är jag som tänker så.
  • Anonym (Ö)
    Tobben skrev 2025-05-26 16:31:43 följande:
    Jag har svårt att se något maskulint i att en kvinna klär sig i skjorta och slips, det är oftast snyggt oavsett kön.
    Håller med. Det är inget uppseendeväckande i att en kvinna har skjorta, kavaj och slips.
    Däremot om man köper kläderna på herravdelningen och plattar till bysten ordentligt, har kallingar anpassade för män och kör en fejkbula mellan benen. Då börjar vi snacka:)!

Jag "crossdressar" rätt ofta, stora byxor, stor T-shirt, boxertrosor och tillplattande sportbh, keps. Fast andra dagar blir det tajt upptill och andra dagar tajt nedtill. Så det kallas väl egentligen bara min klädstil då?
  • Anonym (Ö)
    Zappan skrev 2025-05-26 16:14:08 följande:

Hur får du tag i skor som passar? 

Det finns många mer manliga typer av skor även i kvinnostorlekar.
    Annars är ju många skor (iaf bekväma) av unisexmodell.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (3) skrev 2025-05-26 14:10:11 följande:
    Ja, det har jag. 

Ingen vet det. Jag håller det bakom lykta dörrar. 
    Bor i en småstad. Snart ska jag flytta till en storstad. Då kommer jag ta ut svängarna.
    Vilken stil kör du när du crossdressar? Eller är det olika?

Klär du dig väldigt feminint till vardags? Tänker att det finns ju många kläder som är mer unisex om du vill klä dig mer bekvämt i vardagen.
    Fast är det kanske det som skiljer en crossdresser från en kvinna med unisexklädstil, att en crossdresser går all in med manligt och gör det till ett mer speciellt tillfälle än att bara klä sig bekvämt i vardagen?
    Kan du förklara:)?
  • Anonym (V)
    Tobben skrev 2025-05-26 16:31:43 följande:
    Det är snyggt oavsett vilket kön som bär den klädseln, håller med dig.
Svar på tråden Är en crossdresser. Fråga mig vad du vill.