Anonym (Gabbie) skrev 2025-05-26 17:17:47 följande:
Jag är ingen lyxlirare som äger mark, jag bor här för att jag inte kan sälja utan att gå minst en halv miljon minus, och då är jag hemlös. Mitt hus ruttnar sönder, mina rör rostar sönder, mitt tak håller på att gå sönder men har inte råd att byta tak så är uppe själv och byter takpannor allt eftersom men de går sönder snabbare än jag hinner byta. Jag har ett stort, vattenfyllt hål i källaren, en svartbyggd hall som sprider mögel i resten av huset, ett kökstak som håller på att falla ner pga fuktskada, i vintras var jag utan värme i tre månader för min vedpanna gick sönder och jag hade inte råd att ta dit nån som fixar, så kämpade med den själv varenda timme av varenda dag, till slut fick jag lära mig svetsa för att fixa den. Har egentligen eldningsförbud pga kass skorsten, men igen, har inte råd att fixa så eldar ändå för det är min enda värmekälla, så om den kassa pannan eller skorstenen orsakar en brand så är jag körd, får inget från försäkringen. Om taket brakar in, eller bilen går sönder, eller pannan, eller rören, så är jag 100% redo att ta livet av mig, för jag har bokstavligen ingen annan utväg.
Jag har ingen, det är min familj som satte mig i den här situationen så dem har jag brutit med, jag lät kontakt med vänner rinna ut i sanden för jag vill inte dra ner någon annan i mitt helvete, vägrar lära känna nån ny här av samma anledning, och för att jag skäms, och vägrar vara en börda till någon.
Jag hatar varenda jävla dag av mitt liv och om det inte vore för min 11.5 åriga hund så hade jag gjort slut på det för länge sen. Jag hade gett min högra arm för att slippa leva som jag gör, att kunna jobba, ha vänner och familj, att slippa leva varenda jävla dag i panik över en situation jag är 100% en fånge i.
Lyxlirare, vilket jävla skämt.
Tyvärr finns det många människor som gillar att slå på den som ligger. Jag förstår verkligen att du blir ledsen av alla påhopp, särskilt när du befinner dig i en så utsatt situation. 
(Sedan är det ju otroligt konstigt att en del människor tror att precis varenda bit land som någon äger i detta land, är värt en förmögenhet. Men den okunnigheten säger mer om dem än om dig.)
Med det sagt, så vet jag tyvärr inte så mycket om hur sådant här funkar, men jag håller med användaren som tyckte du skulle ringa och snacka med en handläggare på Försäkringskassan personligen.
Dock förstår jag om det känns inte bara jobbigt, utan näst intill övermäktigt. När man kämpat så länge och så hårt som du har gjort, så känns det nästan som att bestiga ett berg, när ett nytt hinder dyker upp framför en.
Jag vet själv vilken ångest det kan vara att ens kolla sina mejl när varje nytt besked riskerar att slå undan benen på en. När man befinner sig i en utsatt situation där man har mist en stor del av ens egenmakt.
Men du. Jag blir faktiskt imponerad när jag läser om hur du kämpar! Jag hoppas verkligen att du inte ger upp! Jag är säker på att du har mycket kvar att ge. Inte bara till din hund, utan även till många andra.
Men jag förstår som sagt att du har det väldigt svårt, och jag håller alla tummar och tår för att du ska få ett positivt besked från Försäkringskassan. Det är du verkligen värd!