Hur många minuter borstar ni tänder
Jag undrar hur länge borstar ni tänder. Jag gör det 15 min.
Min tandhygienist säger borsta tänder efter frukost
Det går inte att duscha 5 minuter. Det är helt omöjligt. Tänk om du har fett hår och tjockt eller jätte långt. Killar kan duscha 30 minuter men tjejer aldrig
Jag borstar inte tänderna sen två år tillbaka. Nu har jag tappat en tand och en tand är trasig. Tänderna är missfärgade också då jag röker och snusar.
Jag ska boka en tid hos tandläkaren. Jag har tandvårdskortet så jag betalar bara 200 kr för ett besök, resten står skattebetalarna för.
Varförflourskölj efter tandborstning? Munnen är ju redan full med flour från tandkrämen då.
Men om du absolut vill det kan du göra annat innan du sköljer med flour. Du måste inte stå still i badrummet och vänta.
Nu skrev jag fel haha. Absolut inte skölja munnen efter tsndborstning skulle det stå!
Och inte fluor direkt efter tandborstning heller
För då sköljer man bort tandkrämen och det var ingen mening att borsta
Jag borstar inte tänderna sen två år tillbaka. Nu har jag tappat en tand och en tand är trasig. Tänderna är missfärgade också då jag röker och snusar.
Jag ska boka en tid hos tandläkaren. Jag har tandvårdskortet så jag betalar bara 200 kr för ett besök, resten står skattebetalarna för.
Varförflourskölj efter tandborstning? Munnen är ju redan full med flour från tandkrämen då.
Men om du absolut vill det kan du göra annat innan du sköljer med flour. Du måste inte stå still i badrummet och vänta.