• noorah

Utomlands under graviditet, missar stora UL..

Hej,

Jag ska iväg på 6 veckors semester under sommaren och är just nu i veckan 14 och missar då RUL:en i juli.
    Men fråga är om det kommer att påverka något? Jag kommer kunna utföra denna undersökning utomlands såklart. Jag funderade på det där med graviditetsintyg och så..
    Går det att göra undersökningen utomlands och få ett bf som man med intyg kan föra in här?

Någon som vet?

• Svar på tråden Utomlands under graviditet, missar stora UL..
  • Anonym (M)

Utomlands. Du tror att det är likadant i alla länder?

• timeless

Fick göra min tidigare (idag faktiskt) av samma orsak. Skulle missa rul i Sverige. Hur långt gången kommer du vara när du kommer hem? 

• noorah
    Anonym (M) skrev 2025-05-26 21:15:38 följande:

Utomlands. Du tror att det är likadant i alla länder?

Jag vet att man kan utföra ultraljud i det land jag ska till, varför skulle man inte kunna det menar du?
  • noorah
    timeless skrev 2025-05-26 22:02:52 följande:

Fick göra min tidigare (idag faktiskt) av samma orsak. Skulle missa rul i Sverige. Hur långt gången kommer du vara när du kommer hem? 

Kommer att vara i vecka 16+6 nör jag åker så blir kanske svårt innan dess? Hör brukar de vilja att man är i minst vecka 18..
  • timeless
    noorah skrev 2025-05-26 23:22:00 följande:
    Kommer att vara i vecka 16+6 nör jag åker så blir kanske svårt innan dess? Hör brukar de vilja att man är i minst vecka 18..
    Jag var 17+1 igåt så du har nog rätt i det. Gick dock att se allt. Har du pratat med mvc om det? Möjligen kan du ju få intyget i Sverige tänker jag. Känns ju konstigt annars?
  • Anonym (Lilly)

har du kollat upp vad det skulle kosta att göra ett rutinultraljud i landet du ska till? Om man inte är medborgare i landet etc (Men det kanske du är iofs?)

• noorah
    Anonym (Lilly) skrev 2025-05-27 17:33:11 följande:

har du kollat upp vad det skulle kosta att göra ett rutinultraljud i landet du ska till? Om man inte är medborgare i landet etc (Men det kanske du är iofs?)

Det är väldigt billigt dit vi ska :) 
  • Anonym (Lilly)

Ok, då så! (Om vården håller ok kvalitet så gör så då)
    får man fråga vilket land det är?

noorah skrev 2025-05-27 18:19:31 följande:
    Det är väldigt billigt dit vi ska :) 
  • Anonym (qwerty)

Du kan låta bli att göra RUL, det är bara ett erbjudande i Sverige inget måste.
    Så det går väl bra därefter.

Svar på tråden Utomlands under graviditet, missar stora UL..