• Josefine1987

Hur mycket fördröjd cykel?

Vi gjorde ägguttag den 25/3, progesteron efteråt pga förhoppning om återföring. tyvärr inget välmående embryo och ingen återföring. 

Efter 12 dagar får jag min blödning. Jag är på dag 22 nu, normal cykeln 23-29. 

När har er mens kommit i liknande situation? 

Hoppas så hinna göra ett försök innan hösten. 

• Svar på tråden Hur mycket fördröjd cykel?
  • RH93

Jag fick göra totalfrys, men tog ju då inget progesteron eftersom ingen återföring planerades. Fick mens 5 dagar efter ägguttag och då en cykel på 21 dagar. Nästkommande cykel blev 36 dagar, jag har vanligtvis en cykel runt 28-30 dagar. Så det kändes som att den kompenserade lite för den korta innan. Nu vet jag ju inte vart du går men dom flesta kliniker stänger väl inte förrän runt midsommar eller lite senare så du borde hinna göra ett till försök.

• Anonym (Väntare)

Efter första äggplocket var efterkommande cykel för mig 38 dagar. Då hade jag kört långa protokollet och tog inget progesteron.

Efter andra äggplocket var efterkommande cykel 28 dagar (som vanligt). Då körde jag korta protokollet och fått göra ET så då tog jag progesteron. 

jag tror att det är första ägglossningen efter äggplocket som brukar vara sen, så den kan du ju försöka hitta Om du vil. Men jag skulle ringa mottagningen om jag var du för att fösöka få et realistiskt svar att anpassa förhoppningen till. 

Skickar pepp och styrka! Det här är skitjobbigt, jag vet.
    Vi är just nu i väntan på ny cykel då förra tajmade helg på helgstängt sjukhus för FET. Hatar väntan, kommer bli tokig.

• Josefine1987

Åh vad typiskt att det var stängt då och att det blev ännu mer väntan. Det är verkligen en evig väntan det här. 

Tack snälla för ditt svar. Jag fick bara veta att det varierade väldigt för folk hur lång cykeln blev, så kändes skönt att ni svarade så att det åtminstone finns något att förhålla sig till fast det såklart kan bli hur som helst  

ta hand om dig och lycka till!

Anonym (Väntare) skrev 2025-05-29 09:39:18 följande:

Efter första äggplocket var efterkommande cykel för mig 38 dagar. Då hade jag kört långa protokollet och tog inget progesteron.

Efter andra äggplocket var efterkommande cykel 28 dagar (som vanligt). Då körde jag korta protokollet och fått göra ET så då tog jag progesteron. 

jag tror att det är första ägglossningen efter äggplocket som brukar vara sen, så den kan du ju försöka hitta Om du vil. Men jag skulle ringa mottagningen om jag var du för att fösöka få et realistiskt svar att anpassa förhoppningen till. 

Vi är just nu i väntan på ny cykel då förra tajmade helg på helgstängt sjukhus för FET. Hatar väntan, kommer bli tokig.

Anonym (Väntare) skrev 2025-05-29 09:39:18 följande:

• Josefine1987

Tack för ditt svar! Ja, hoppas det 🙏 

RH93 skrev 2025-05-28 17:24:06 följande:

Jag fick göra totalfrys, men tog ju då inget progesteron eftersom ingen återföring planerades. Fick mens 5 dagar efter ägguttag och då en cykel på 21 dagar. Nästkommande cykel blev 36 dagar, jag har vanligtvis en cykel runt 28-30 dagar. Så det kändes som att den kompenserade lite för den korta innan. Nu vet jag ju inte vart du går men dom flesta kliniker stänger väl inte förrän runt midsommar eller lite senare så du borde hinna göra ett till försök.

Svar på tråden Hur mycket fördröjd cykel?