• Anonym (Förvirrad)

Ägglossning utan mens, gravidsymtom.

Jag blir helt tokig. 

jag tog ut min hormonspiral den 24/4 efter att haft den i 5 år. Har ej haft någon mens på 5 år heller och den 7/5 hade jag och sambon oskyddat samlag. Den 14/5 tog jag ett äl-test som va positivt, tog även ett sånt tidigt gravtest samtidigt som va negativt. Jag har senaste två-tre veckorna haft symtom på att mensen är på g men kommer aldrig. Jag har nu tagit flera gravtester som varit negativ, sista i förra veckan. nu har jag haft ömma bröst, molande mensvärkkänsla, illamående, kissar oftare än vanligt sen några dagar tillbaka och har gått och väntat på mensen. i måndags och tisdags tog jag två nya äl-tester och båda va positiva. Hade alltså positiv äl test både för två veckor sedan och nu. Och mensen har ännu inte kommit. Tog ett gravtest nu i morses som var negativt. Vad är det som händer? Okej att kroppen ställer om sig efter uttag av hormonspiral, men att ha två ägglossningar med två veckors mellanrum?? 

någon som varit i samma situation tidigare?
    blir tokig av att mensen aldrig kommer och samtidigt har gravidsymtom

• Svar på tråden Ägglossning utan mens, gravidsymtom.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-05-28 10:02:11 följande:
    Ägglossning utan mens, gravidsymtom.

Jag blir helt tokig. 

jag tog ut min hormonspiral den 24/4 efter att haft den i 5 år. Har ej haft någon mens på 5 år heller och den 7/5 hade jag och sambon oskyddat samlag. Den 14/5 tog jag ett äl-test som va positivt, tog även ett sånt tidigt gravtest samtidigt som va negativt. Jag har senaste två-tre veckorna haft symtom på att mensen är på g men kommer aldrig. Jag har nu tagit flera gravtester som varit negativ, sista i förra veckan. nu har jag haft ömma bröst, molande mensvärkkänsla, illamående, kissar oftare än vanligt sen några dagar tillbaka och har gått och väntat på mensen. i måndags och tisdags tog jag två nya äl-tester och båda va positiva. Hade alltså positiv äl test både för två veckor sedan och nu. Och mensen har ännu inte kommit. Tog ett gravtest nu i morses som var negativt. Vad är det som händer? Okej att kroppen ställer om sig efter uttag av hormonspiral, men att ha två ägglossningar med två veckors mellanrum?? 

någon som varit i samma situation tidigare?
    blir tokig av att mensen aldrig kommer och samtidigt har gravidsymtom

Vill också tillägga att jag hade misstänkt utomkvedshavandeskap 2008 som resulterade i missfall. Sen även haft ett utomkvedshavandeskap 2014 som resulterade i operation och fick operera bort vänster äggledare. Så är sjukt nervös att det kan ha med det att göra. Lästa i ett annat inlägg att hcg stiger långsamt vid utomkveds och kan därför ge negativa tester i början.
Svar på tråden Ägglossning utan mens, gravidsymtom.