Gå tillsammans för ett aktivare liv
Hej på er!
Häng med på resan mot ett aktivare liv. Dags att ut och gå! Här kan vi hjälpas åt, tipsa och stötta varandra.
Hej på er!
Häng med på resan mot ett aktivare liv. Dags att ut och gå! Här kan vi hjälpas åt, tipsa och stötta varandra.
Kort om mig; Jag är kvinna, 35 år gammal och har tre barn, man och ett gäng husdjur. Har idag en övervikt om cirka 17kg. Senaste halvåret börjat få ont i knän och höfter som sjukgymnast härleder till övervikten. Jag cyklar till och från jobbet (15 min enkelresa) men har ingen annan vardagsträning just nu.
Mål: att bli smärtfri! Jag ska börja promenera 40 minuter varje dag.
Jag hänger på. Rör mig en del redan nu men det är alltid trevligt att hänga i en tråd där det går att stötta varandra.
Jag är på!
Jag är en kvinna. 46 år och har några kilon för mycket. Lite träningslat men har ryckt upp mig de senaste månaderna. Jag brukar låna grannens hund så får den några mil i tassarna han också.
Tipsar om appen Stepler där man kan växla in sina steg mot förmåner. Appen läser in steg från Apple hälsa.
Jag går mellan 8000-15000 steg per dag och gillar att räkna distans och steg. Jag mäter med min Apple Watch men det finns massa andra klockor och appar som mäter.
En riktigt bra ljudbok i öronen, lite uptempo musik i uppförsbackar eller bara lyssna på fågelsång :)