Idag tog jag studenten!
Ja, jag är en loser, som inte klarat av det tidigare. Men hade c-ptsd efter uppväxten och haft svårt med allt, vänner, förhållande, familj, arbete, studier.
Men idag fick jag veta att sista ämnet blev godkänt. Har studerat 5 ämnen denna termin och ÄNTLIGEN tar jag studenten från "gymnasiet"!
Är så lättad. Inte glad, men lättad för nu kanske jag kan finna mig en utbildning där jag skulle trivas att arbeta inom.
Livet "startar" för mig nu egentligen. Aldrig fått rätt hjälp eller riktig från sjukvården (vc) eller psyk. Men nu är jag äntligen klar med mina ämnen som blev och förblev en "tröskel" för mig !
Nu gäller det bara att finna det yrkes val som passar bäst och kunna dra från det här landet ! Är så trött på all paragrafrytteri i det här landet när man mår dåligt och försöker överleva! Vet inte alls än vad jag ska välja framåt. Vill inte bli en "pusselbit" inom en "industri" utan vill kunna veta skapa och sälja tjänster på egen hand. Och det viktigaste ! Att få ha med mig min Hund i arbetet utan att handla om fordons körning!
Kan ni fatta, jag har tagit studenten!?? Fattar det inte själv än riktigt. Men hoppas att jag får lättare att andas snart och kommer bort från arbetet som missunnar mig konstant idag!