• Anonym (My)

Min kille är sur för att vi inte hade sex på spa!

Min kille har varit jättegullig fram till nu. Förra helgen var vi på spa, han hade bjudit mig på dit och fixat både behandlingar och en väldigt fin middag. Men sedan försökte han förföra mig och blev väldigt besviken när jag inte ville. Måste man ha sex bara för att man blivit bjuden på spa? Han är fortfarande sur och besviken.  Varför måste man ha förväntningar på sex? 

• Svar på tråden Min kille är sur för att vi inte hade sex på spa!
  • Dardiskåne

Man ska knulla på spa , tack !

• Jimmy75
    Tecum skrev 2025-06-09 18:35:46 följande:
    Om du läser hela tråden visar det sig att TS haft låg sexlust hela tiden. Hennes kille gjorde precis det som terapeuter rekommenderar i såna lägen, ordnar egentid för paret för att stärka relationen och komma varann närmare under trevliga former. Det hjälpte inte, TS var fortsatt avvisande. Killen blev förstås besviken men inte sur för den sakens skull utan för att han förstod att relationen var körd, de är inte sexuellt kompatibla. Han tvingades göra slut och det är aldrig roligt.
    Så du ska inte vara så snabb att döma.

Har inte dömt någonting och it goes without saying att om jag citerar ett inlägg så är det vad som står i det inlägget jag svarar på....inte hela resten av tråden. Det är alldeles fullkomligt SJÄLVKLART att det alltid finns en massa omständigheter vi inte vet ett skit om här bara genom det simpla faktum att vi får ena sidan av historien och dessutom en väldigt begränsad sådan.

Vad jag skrev och menade var att man inte per automatik kan förvänta sig sex av någon bara för att man gör något.....alldeles oavsett vad man gör för dem. Det kan för all del vara vanligt att det blir så, sex i en sån situation alltså, men du kan aldrig förvänta dig det. Om killen sedan gör slut har jag inga synpunkter om....det är ju bara han som kan råda över vad han vill ha i en relation och om han inte är med någon där de gemensamt och i någon slags jämlikt samförstånd kan tillgodose varandras behov är det väl klokt att se sig om efter en annan partner....med det sagt kan man fortfarande inte förvänta sig att man ska få tillgång till en annan persons kropp.....ever!

• Anonym (Förstår faktiskt inte många här)
    Anonym (My) skrev 2025-05-30 18:52:27 följande:

J-a skit alltså! Sa till min kille att sex inte är viktigt för mig och då gjorde han slut! Jag trodde inte han var sån. Vi har aldrig haft mycket sex även om han har velat. Men han har aldrig tjatat när jag sa nej så jag trodde han var med på det. Också gör han slut pga detta! Piss också! Trodde han inte var som andra män! Fanns så mycket som var bra med honom. Helvete helvete helvete!

Är kvinna och 50 +. Har levt i parrelation i stort sett hela tiden sedan 18 års ålder. Dock ett par olika relationer, men alla långvariga.
    För att man skall bilda en oslagbar enhet, vi mot världen-känsla, så behöver man verkligen verkligen förstå vad som är viktigt för den andra personen och vad som bibehåller intimiteten i det som är vi. Vad man själv tycker vet man ju oftast mer om. 

För många, många människor är det viktigt att känna sig sedd, lyssnad på och prioriterad, samt uppskattad. För en hel del människor är vägen till detta genom fysisk närhet och även genom sex. 

För mig är sex helt unikt, det centrala som skiljer min partner från min närmaste väninna. Det jag ger där vill jag bara ge till en enda person. Min njutning visar jag bara upp för min partner, det är något vi delar.
    Det är inte alltid jag är hundra procent taggad varje gång vi har sex, men jag går fullt in för att bli taggad. Samma sak med min partner! Jag upplever själv att parrelationer utan sex mister intimitet, och skulle själv inte välja bort det av just det skälet. Har också lite svårt att tänka mig att vara utan det i livet som det ser ut idag

Åt andra hållet kan inte den part som är mest driven för sex förvänta sig det jämt, även det är ju att lyssna på och se den andra och den persones behov.

Jag kan förstå din expojkvän. Han gjorde allt för att få dig att känna dig sedd, uppskattad och fin. Han bjöd dig på dyr middag, hotell och behandlingar. Han ville själv känna sig uppskattad tillbaka, och önskade få det genom det fysiska kärleksspråket, men blev inte sedd och hörd i det. 

Förstår det som att han då gav upp om relationen, och det hade nog även jag gjort i samma situation.

Visst har man inte rätt att kräva sex oavsett situation, men man har inte heller rätt att kräva ett förhållande på enkom sina egna villkor. 
    molly50 skrev 2025-05-29 00:16:58 följande:
    Och TS kille är väl fri att göra samma sak.
    De har trots allt bara varit tillsammans i 3 månader så är de inte mer sexuellt kompatibla än så så har han ju i alla fall märkt det tidigt.
    Men han väljer istället att sura i flera dagar efteråt.
    Jag kan absolut förstå att han blev besviken. Men att sura i flera dagar känns lite överdrivet. Det här är kanske något de borde ha pratat om från början.
    Är det så viktigt för honom att få sex att han t om bjuder sin flickvän på spa för det ändamålet och sen surar i flera dagar för att han inte fick det han ville ha så får de kanske båda fundera på vilka prioriteringar de gör.
    Frågan är om han surade i flera dagar, eller om han helt enkelt började tvivla på förhållandet och därför drog sig tillbaka och var svår i kontakten.
    Det är ju inte givet att han reagerade barnsligt även om det var vad TS sagt, han kanske bara insåg att relationen inte skulle fungera 
  • Jimmy75
    Anonym (Förstår faktiskt inte många här) skrev 2025-06-09 20:16:58 följande:
    Är kvinna och 50 +. Har levt i parrelation i stort sett hela tiden sedan 18 års ålder. Dock ett par olika relationer, men alla långvariga.
    För att man skall bilda en oslagbar enhet, vi mot världen-känsla, så behöver man verkligen verkligen förstå vad som är viktigt för den andra personen och vad som bibehåller intimiteten i det som är vi. Vad man själv tycker vet man ju oftast mer om. 

För många, många människor är det viktigt att känna sig sedd, lyssnad på och prioriterad, samt uppskattad. För en hel del människor är vägen till detta genom fysisk närhet och även genom sex. 

För mig är sex helt unikt, det centrala som skiljer min partner från min närmaste väninna. Det jag ger där vill jag bara ge till en enda person. Min njutning visar jag bara upp för min partner, det är något vi delar.
    Det är inte alltid jag är hundra procent taggad varje gång vi har sex, men jag går fullt in för att bli taggad. Samma sak med min partner! Jag upplever själv att parrelationer utan sex mister intimitet, och skulle själv inte välja bort det av just det skälet. Har också lite svårt att tänka mig att vara utan det i livet som det ser ut idag

Åt andra hållet kan inte den part som är mest driven för sex förvänta sig det jämt, även det är ju att lyssna på och se den andra och den persones behov.

Jag kan förstå din expojkvän. Han gjorde allt för att få dig att känna dig sedd, uppskattad och fin. Han bjöd dig på dyr middag, hotell och behandlingar. Han ville själv känna sig uppskattad tillbaka, och önskade få det genom det fysiska kärleksspråket, men blev inte sedd och hörd i det. 

Förstår det som att han då gav upp om relationen, och det hade nog även jag gjort i samma situation.

Visst har man inte rätt att kräva sex oavsett situation, men man har inte heller rätt att kräva ett förhållande på enkom sina egna villkor. 
    Det var nog det mest balanserade och reflekterande inlägget i den här tråden.
  • molly50
    Anonym (Förstår faktiskt inte många här) skrev 2025-06-09 20:37:41 följande:
    Frågan är om han surade i flera dagar, eller om han helt enkelt började tvivla på förhållandet och därför drog sig tillbaka och var svår i kontakten.
    Det är ju inte givet att han reagerade barnsligt även om det var vad TS sagt, han kanske bara insåg att relationen inte skulle fungera 
    Ja,så kan det ju såklart vara. Men då är det väl bättre att ta upp det till diskussion än att gå och sura,tycker jag.
    Sen tycker jag också att TS skulle ha varit tydlig med sin pojkvän från första början att sex inte är viktigt för henne. Då hade hon gett honom valet om han ville stanna kvar eller gå.
  • elmadumle

Nä, varför ska sex vara självklart bara för att man åker bort ett par dagar? snarare så är jag "ledig" från allt sånt om vi bor på hotell, åker till husvagnen osv. Det är inte min form av avkoppling att åka bort och det ska förväntas att få ligga... 

• Anonym (123456)
    Jimmy75 skrev 2025-06-09 17:50:48 följande:
    Absolut har man rätt till sina känslor. Hur man väljer att ta hand om dem är en annan sak. Det är inte rimligt att ta ut det över partnern och beklaga sig (obs, nu vet jag inte om det är vad han gjort eftersom jag inte läst allt. Det var ett exempel på skillnad mellan känslor och beteende).
    Ok men om du inte har läst vad han faktiskt gjort då kanske han alltså inte gjorde något fel i sitt beteende.
  • Anonym (123456)
    molly50 skrev 2025-06-10 20:52:44 följande:
    Ja,så kan det ju såklart vara. Men då är det väl bättre att ta upp det till diskussion än att gå och sura,tycker jag.
    Sen tycker jag också att TS skulle ha varit tydlig med sin pojkvän från första början att sex inte är viktigt för henne. Då hade hon gett honom valet om han ville stanna kvar eller gå.
    Man kan också vara nere i några dagar och fundera för sig själv. Och nu verkar denna kille insett att han inte vill ha det så här så då finns inget att diskutera.
  • molly50
    Anonym (123456) skrev 2025-06-12 10:32:37 följande:
    Man kan också vara nere i några dagar och fundera för sig själv. Och nu verkar denna kille insett att han inte vill ha det så här så då finns inget att diskutera.
    Ja,så kan det ju absolut också vara. 
    molly50 skrev 2025-06-10 20:52:44 följande:
    Men han kanske inte var sur, det är ju bara vad TS säger. Han kanske funderade över om han ville fortsätta förhållandet, tillslut beslutade han att inte göra det.
    Jag skulle inte heller ha varit supergullig sista dagarna om jag övervägde att göra slut.
  • molly50
    Anonym (Förstår faktiskt inte många här) skrev 2025-06-12 23:05:32 följande:
    Men han kanske inte var sur, det är ju bara vad TS säger. Han kanske funderade över om han ville fortsätta förhållandet, tillslut beslutade han att inte göra det.
    Jag skulle inte heller ha varit supergullig sista dagarna om jag övervägde att göra slut.
    Kanske inte. Men då är det väl bättre att försöka kommunicera om saken. Och det gäller ju båda.
Svar på tråden Min kille är sur för att vi inte hade sex på spa!