Anonym (My) skrev 2025-05-30 18:52:27 följande:
J-a skit alltså! Sa till min kille att sex inte är viktigt för mig och då gjorde han slut! Jag trodde inte han var sån. Vi har aldrig haft mycket sex även om han har velat. Men han har aldrig tjatat när jag sa nej så jag trodde han var med på det. Också gör han slut pga detta! Piss också! Trodde han inte var som andra män! Fanns så mycket som var bra med honom. Helvete helvete helvete!
Är kvinna och 50 +. Har levt i parrelation i stort sett hela tiden sedan 18 års ålder. Dock ett par olika relationer, men alla långvariga.
För att man skall bilda en oslagbar enhet, vi mot världen-känsla, så behöver man verkligen verkligen förstå vad som är viktigt för den andra personen och vad som bibehåller intimiteten i det som är vi. Vad man själv tycker vet man ju oftast mer om.
För många, många människor är det viktigt att känna sig sedd, lyssnad på och prioriterad, samt uppskattad. För en hel del människor är vägen till detta genom fysisk närhet och även genom sex.
För mig är sex helt unikt, det centrala som skiljer min partner från min närmaste väninna. Det jag ger där vill jag bara ge till en enda person. Min njutning visar jag bara upp för min partner, det är något vi delar.
Det är inte alltid jag är hundra procent taggad varje gång vi har sex, men jag går fullt in för att bli taggad. Samma sak med min partner! Jag upplever själv att parrelationer utan sex mister intimitet, och skulle själv inte välja bort det av just det skälet. Har också lite svårt att tänka mig att vara utan det i livet som det ser ut idag
Åt andra hållet kan inte den part som är mest driven för sex förvänta sig det jämt, även det är ju att lyssna på och se den andra och den persones behov.
Jag kan förstå din expojkvän. Han gjorde allt för att få dig att känna dig sedd, uppskattad och fin. Han bjöd dig på dyr middag, hotell och behandlingar. Han ville själv känna sig uppskattad tillbaka, och önskade få det genom det fysiska kärleksspråket, men blev inte sedd och hörd i det.
Förstår det som att han då gav upp om relationen, och det hade nog även jag gjort i samma situation.
Visst har man inte rätt att kräva sex oavsett situation, men man har inte heller rätt att kräva ett förhållande på enkom sina egna villkor.