• Anonym (TS)

Hur får man tillbaka färgen i sitt liv?

Hej! Jag vill direkt säga att detta inte är en deppig tråd!!!!

Jag gjorde nyligen slut med mitt ex, helt mitt beslut och det var 100% rätt. Men trots detta kan jag känna hur livet liksom bleknade.. Jag har tappat en del av gnistan/viljan/motivationen. 

Jag mår inte dåligt över mitt val och ångrar det absolut inte. Hur gjorde ni för att hitta tillbaka till er själva? Vaknade ni bara upp en dag och livet var färgglatt igen? Jag är liksom inte sugen på nånting, inte träffa vänner, inte laga mat nej men ingenting. Jag gör fortfarande dessa saker, isolerar mig inte och trivs toppen på mitt jobb. Ska ta tag i träningen igen från i och med imorgon. Men ja har ni några bra tips? Jag har inget behov av att sysselsätta med vänner/skingra tankarna. Utan jag vill bara hitta tillbaka till mig själv, där jag trivs med att göra ingenting och bara vara. Eller där jag ser framemot kommande event som midsomrar, semestrar etc. 

Help a girl out, mina vänner! :D 

• Svar på tråden Hur får man tillbaka färgen i sitt liv?
  • Anonym (En enkel själ)

Gå till frissan och betala för en riktigt fin sommarfrisyr, köp en god parfym och måla tånaglarna röda.

Det funkar för mig när jag är nere, i alla fall.

• Anonym (TS)

Jag kanske ska tillägga att vi var sambos och att vi flyttat isär. Så jag har sysselsatt mig en hel del med att köpa nya möbler etc till min nya lägenhet. Och att det såklart är en jättestor omställning från att bott ihop till att numer bo ensam och göra allting ensam. Men som sagt jag saknar inte honom. 

• Anonym (Amanda)

Även om att göra slut var ditt beslut är det ändå en sorg man ska igenom. Livet blev inte som man tänkte sig och tidigare framtidsplaner gäller inte längre. Det kan bli en sorg och tomhet att landa i en ny ensam vardag där man tidigare var två. Det är inte längre någon som ringer , inga sms, inga helgplaner osv.. det är plötsligt tyst överallt och man sitter med all tid i världen som ett enda stort vakuum..
    Ta dig tid att landa i den känslan och beslutet. Låt det få vara sorgligt ett tag . 
    Du kommer själv kicka igång känslan av glädje igen när du sörjt klart. 

• Earlgrey

Hej, jag tänker att det måste få ta sin tid, att det är en process. Även om du känner att det var rätt val så finns det säkert känslor av sorg och skuld....låt det ta sin tid och våga känna efter.... jag tror du är inne på rätt väg, du ska börja träna, träffar vänner o har ett jobb som du trivs på. Ett tips planera in lite projekt saker som du planerar göra som du ser framemot. 

• Anonym (Ellis)

Det jag skulle ha tipsat om gör du redan - fortsätt göra det som brukar göra dig glad.

Det finns inget du saknade med singellivet när ni bodde ihop som du kan gotta dig åt att kunna göra nu? TV-serier han inte ville se eller mat han aldrig ville att ni lagade, musik han helst inte ville att du spelade? 

Svar på tråden Hur får man tillbaka färgen i sitt liv?