Anonym (Smörblomma) skrev 2025-06-04 22:33:09 följande:
Hej!
Jag tänker att ?hoppas på det bästa men förvänta dig det värsta? kan vara klokt i denna situation.
Min personliga erfarenhet i liknande situation är tyvärr inte positiv. Testade positivt på ÄL+10 och började blöda på bim+3 , ungefär som en vanlig mens i 6-7 dagar. Under kommande veckor ökade veckoindikatorn på CB först till 2-3 veckor och sedan 3+ veckor. Symtomen ökade. Såklart väcktes hoppet i mig och jag blev grundlurad av min egen kropp. På VUL stämde graviditeten inte överens med rätt antal veckor och efter ytterligare ultraljud bekräftades ett uteblivet missfall. Fick genomgå 3 cytoteckurer utan resultat och till sist en hysteroskopi för att ta bort resterna av graviditeten.
Tycker du ska söka dig till gynakuten och klaga på smärta, uttryck oro kring din blödning och ev. utomkveds (Överdriv med andra ord, så kanske de lyssnar!) så du får bli undersökt. Vid det här laget borde det synas om det finns en graviditet på rätt ställe i livmodern åtminstone. Skulle du ha råkat ut för ett inte helt komplett missfall så lär det inte hjälpa att du väntar flera veckor på nytt test tyvärr. HCG kan öka trots en icke-viabel graviditet, märkligt att gyn inte tar hänsyn till det.
Kanske finns ett litet tickande hjärta där inne? Men OM inte så är det ju viktigt att du får hjälp så snart som möjligt för att minska psykiskt och fysiskt lidande. Håller tummarna för att du får en solskenshistoria att berätta!
så tråkigt att läsa om din upplevelse!
är inställd på det värsta men hoppas såklart på det bästa! Ska kontakta gyn igen när det blivit vanliga dagar. Jag har ju symtom på graviditet vilket såklart är jobbigt om kroppen bara lurar mig.. håller med om att det är konstig att gyn inte tar det på allvar. Är det kvar rester av ett missfall vill man ju så snabbt som möjligt ha hjälp att få ut det..
Anonym (Hm) skrev 2025-06-05 10:06:09 följande:
nu har jag bara läst TS men jag hade helt vanlig mens vid båda mina graviditeter. Ena gången misstänkte jag graviditet och tog ett test under tiden jag blödde. Andra gången hade jag ingen aning. Det var dessutom riklig mens så som jag brukar ha. Har en 8 och en 2 åring idag :)
Ja, känns skönt att läsa att det gått bra för många trots blödningar! Känns som att chansen är 50/50 att det ska gå bra trots starten av graviditeten. kan Inte glädjas åt det när man inte vet