• Happylittlecow26

Kan det vara ägglossning?

Jag försöker få en regelbunden cykel så jag kan bli gravid. Tar provera var tredje månad för att få bort blödning. Men väntar efter varje provera kur att förhoppningsvis få mens på egen hand utskrivet på detta sett av gynekolog. 

10 maj fick jag bort blödning av senaste provera kur. Pågick 7 dagar.

19 maj fick jag äntligen hem Inositol och börja ta det samma dag. 

28 maj fick jag super liten mellanblödning 

29 maj fortfarande så lite så jag tänker mellanblödning. 

30 maj så idag har jag fått mens, iallafall vad jag tror. Och skulle räkna som det. 

Kan det betyda att jag haft ägglossning? Kan man få ägglossning så ?fort? efter en bort blödning med provera? Vågar inte tro det, är verkligen ett super stort steg fram om det är så. Vad tror ni? 

• Svar på tråden Kan det vara ägglossning?
  • Anonym (Ciella)

Jag tror inte det, eftersom din cykel är väldigt intensiv eller hur man ska beskriva det. Bästa är att ta ägglossnings test nu efter din blödning som du har nu. 

• Happylittlecow26
    Anonym (Ciella) skrev 2025-05-30 16:44:29 följande:

Jag tror inte det, eftersom din cykel är väldigt intensiv eller hur man ska beskriva det. Bästa är att ta ägglossnings test nu efter din blödning som du har nu. 

Hur menar du men intensiv? En bort blödning är ju medicin påverkad inte ägglossning som utlöst de? Så hur är det intensivt? kanske missuppfattar

• Emmakatt

Kan vara mens eller en vanlig mens. När tog du provera? Vilket som du har fått mens utan behövt provera! Vilket är ju ett framsteg? nu kan du testa med ägglossningtest? mellanblödning är ju vanligt vid ägglossning så låter lovande. 

• Happylittlecow26
    Emmakatt skrev 2025-05-30 17:14:24 följande:

Kan vara mens eller en vanlig mens. När tog du provera? Vilket som du har fått mens utan behövt provera! Vilket är ju ett framsteg? nu kan du testa med ägglossningtest? mellanblödning är ju vanligt vid ägglossning så låter lovande. 

Jag tog provera 19 april - 28 april så totalt 10 dagar. 
    Första gången jag tog provera så tog det nästan 3 månader att få bort blödningen. Men efter den gången så kommer bort blödningen i inom 7-15 dagar Efter sista dagen på provera. 

Jaaa super bra framsteg! Får köpa ägglossningstest ☺️

• Anonym (Gl)

Kanske skulle det vara värt att börja tempa? Så ser du om du har ägglossning eller om det bara är en blödning. Faller tempen i dagarna kring blödningen har du haft ägglossning. 
    Svårt att säga annars 🥰

• Happylittlecow26
    Anonym (Gl) skrev 2025-05-30 17:49:57 följande:

Kanske skulle det vara värt att börja tempa? Så ser du om du har ägglossning eller om det bara är en blödning. Faller tempen i dagarna kring blödningen har du haft ägglossning. 
    Svårt att säga annars 🥰

Tack för tipset 
  • Anonym (Ciella)
    Happylittlecow26 skrev 2025-05-30 16:53:54 följande:

Hur menar du men intensiv? En bort blödning är ju medicin påverkad inte ägglossning som utlöst de? Så hur är det intensivt? kanske missuppfattar

En vanlig menstruation innebär ju inte garanterat att du haft ägglossning utan det är ju för kroppen stöter ifrån slemhinnan som den byggt upp. Därav menar jag intensiv cykel. En follikel växer 1-2 mm / dygn och brukar vara 20-24 mm när de släpper. Be din gyn om VUL när du fått igång din mens regelbundet för att säkrast få svar på om du fått igång en ägglossning. 
  • Anonym (Gl)
    Happylittlecow26 skrev 2025-05-30 18:36:10 följande:
    Tack för tipset 
    Det skulle också ge dig svar redan dagarna efter ägglossning om du har haft ägglossning eller inte. Man behöver inte använda nc, fertility friend och andra apor går att använda gratis, bara man har en termometer med två decimale.
  • Happylittlecow26
    Anonym (Ciella) skrev 2025-05-30 19:02:58 följande:
    En vanlig menstruation innebär ju inte garanterat att du haft ägglossning utan det är ju för kroppen stöter ifrån slemhinnan som den byggt upp. Därav menar jag intensiv cykel. En follikel växer 1-2 mm / dygn och brukar vara 20-24 mm när de släpper. Be din gyn om VUL när du fått igång din mens regelbundet för att säkrast få svar på om du fått igång en ägglossning.
    Anonym (Ciella) skrev 2025-05-30 19:02:58 följande:

Nä det vet jag men nu förstår jag vad du menar intensiv. tack så jättemycket för svar Glad
Svar på tråden Kan det vara ägglossning?