Domningar i fingrar eller karpaltunnelsyndrom tidig graviditet
Under båda mina tidigare graviditeter fick jag karpaltunnelsyndrom sista veckorna innan bf. Fingrarna domnade på nätterna och känseln kom tillbaka några minuter efter jag vaknat och börjat röra på mig. Då hela kroppen samlade på sig vätska och svullnade så kändes det inte så konstigt när jag läste på om att det är en nerv som hamnar i kläm pga ökat tryck.
Men den här gången började domningarna på nätterna i vecka 5. Jag vaknar på natten och ska dricka vatten och kan inte lyfta flaskan för fingrarna lyder inte. Går över efter nån minut. Nu ikväll (gravid vecka 7) skulle jag ta ett varv med grästrimmern på gården och reagerar på att jag redan efter någon minut tycker det är kämpigt och tungt att hålla in knapparna som krävs för att hålla den igång. Biter ihop och kör. När jag var klar och släppte knapparna och ska rengöra trimmern och sätta batteriet på laddning har jag i princip tappat känseln i alla fingrar (inte lillfingrar). Känns obehagligt och skrämmande och man undrar var detta ska sluta. Någon som har erfarenhet av liknande och eller tips. Kan det vara nåt annat än karpaltunnelsyndrom?