• Anonym (Trött o less)

Räknas uppsägningen?

Har bett dom att sparka mig flera gånger om på arbetsplatsen, men de vägrar.

När jag kom in ny fick jag uppdraget som ingen annan ville ha. Men det förstörde mig, fick ingen fritid då jag bara sov och sov, däckade innan kl:1730 om kvällarna och sov hela natten till morgonen därpå i princip. 0 förståelse för hur mycket det var tills jag blev borta mer och mer från arbetet. Fast jag hade sagt att det var för mycket långt tidigare. 

Blev därefter lovad ett bättre uppdrag och bättre betalt för att inte tala om att jag kunde ha med mig hunden då också (vilket var det viktigaste!), om jag utbildade mig fort på exakt 1 månad. Så jag satte fart, utbildade mig och lyckades och var klar innan månaden hade gått ut. De var undvikande och knäpptysta då, för att sedan säga till slut när jag ställde en av cheferna mot väggen, att uppdraget hade gått till någon annan pga "högre makter". Visserligen bad den ena chefen om ursäkt och var ödmjuk då. Men jag gick då på tjänstledighet för det gick inte ihop med hunden och gick inte finna någon hundvakt alls. Därför flyttar jag också, och jag ska ha skickat ett mail till dom där jag informerade om det och skrev att jag ville ha tillbaka mitt område då jag kunde rasta hunden på min lunch!

Men har nu fått veta at jag får ett annat område istället då den har exploderat och blivit det värsta uppdraget istället! Då har vi 2 andra som har haft det området tidigare, och kan det. Jag kan det inte alls utan måste lära mig allt nytt i det området, får inte ha med mig hunden och har fortfarande ingen hundvakt (nu mår hunden bättre utan det faktiskt oavsett vad lagen än säger). Men jag upplever området som mer osäkert mot vart jag bor nu där det är helt tryggt. Men jag gör precis ALLT jag bara kan för att pussla ihop allt men möts bara av motgångar hela jävla tiden!

Nu funderar jag på att säga upp mig. Då jag är trött på att bli överkörd av arbetet och ingen som bryr iag överhuvudtaget.

Så jag undrar, om jag skickar in ett mail nu innan månad skiftet eftersom att de vägrar säga upp mig, anses det vara vara giltigt som uppsägning? 

Ja jag vet att jag blir utan A kassa ett tag. Men det här livet är ett sinnessjukt skämt ärligt talat! Jag orkar inte och jag klarar egentligen heller inte av att arbeta 100%. Jag mår dåligt, fysiska besvär och är extremt trött av mig (trots att provet inte visar på något hos vc). Har matallergier som spökar som kan vara bidragande faktor. På detta konstant stress, krångel bök och nu ska jag alltså göra om allt igen på ett nytt område! 

Jag orkar snart inte leva mer ärligt talat! 

Så gills uppsägningen eller inte?

• Svar på tråden Räknas uppsägningen?
  • Anonym (Trött o less)

Om jag utbildade mig fort på exakt en månad så skulle jag få uppdraget*

• Anonym (a)

Vaddå giltigt, du får säga upp dig närsomhelst om du vill???

• Anonym (Trött o less)
    Anonym (a) skrev 2025-05-30 20:33:59 följande:

Vaddå giltigt, du får säga upp dig närsomhelst om du vill???

Men räknas det via mail? Tror vi har ett papper som vi måste skriva på på arbets platsen. Men då har det redan blivit ny månad innan jag är där på måndag, vilket är första dagen fter tjänstledigheten.
  • Anonym (Ja det gills)

Hej. Det gills absolut även om du inte använder blanketten.

Skriv typ: 
    ?Jag (förnamn efternamn, personnummer) säger upp mig idag (datum)?.

Jobbar med HR. Det räcker. 

• Anonym (Ja det gills)

Sedan förstår jag inte vad månadsskiftet har med saken att göra, om du tex har en månads uppsägningstid så kommer den att löpa från det datum du säger upp dig, så om du säger upp dig den 15 maj tex så jobbar du till den 15 juni. Om du inte har något väldigt speciellt anställnings-/kollektivavtal, men jag har aldrig sett att de skulle finnas en koppling till kalendermånadsskiftet så som du skriver. 

• Anonym (Trött o less)
    Anonym (Ja det gills) skrev 2025-05-30 20:50:29 följande:

Hej. Det gills absolut även om du inte använder blanketten.

Skriv typ: 
    ?Jag (förnamn efternamn, personnummer) säger upp mig idag (datum)?.

Jobbar med HR. Det räcker. 

Okej. Tack låter bra.
Svar på tråden Räknas uppsägningen?