Komma upp på morgonen
Jag har så svårt för att göra det. Men det är inte som att jag egentligen kommer i säng särskilt jättesent.
Sanningen är väl snarare att jag inget har att ta mig upp till. Jo, tre dagar i veckan, plus en till dag varannan vecka. Då har jag boendestöd. De kommer kl 13. Jag försöker då gå upp en timme före, eller som absolut senast en halvtimme, då jag vill hinna ta min medicin i lugn och ro innan. Jag ska ta medicinen "vid lunchtid", inte nödvändigtvis med måltid utan bara för att ha en hyfsat fast tid. Det blir lite si och så med det.
Hur som helst, jag brukar lägga mig i sängen mellan typ 22.30 och midnatt. Beroende på lite så somnar jag kanske mellan midnatt och 02. Beror på om jag startar rätt lista på youtube eller om jag gräver ner mig i något intressant. Om jag startar en av mina "sovlistor", och stänger av bilden och har ljudet på typ 2-3, så somnar jag vanligtvis inom en halvtimme-fytio minuter.
Sen brukar jag vakna runt 8-8,30 och gå upp och gå på toa. Egentligen borde jag väl gå upp då, men till vad? Jag har ingen och inget. Ännu mindre sedan hunden gick bort för två år sedan. Samtidigt, rent objektivt, har jag massor att göra hemma, städ och sånt. Men jag startar oftast bara youtube igen och somnar om, mer eller mindre hårt.
Ibland hör jag om klockan ringer kl 10, ibland inte. Någon slags inbyggd klocka har jag nog ändå, du jag oftast som senast tittar igen på klockan vid 11,30. Då är det bara at vara vaken och slöscrolla youtube och kanske kolla något mer intressant.
Sen har jag också det här med att jag inte vågar äta innan jag tagit medicinerna "vid lunch". Så en del av det är väl också att undvika att gå upp och vara hungrig.
Jag har faktiskt i dagarna skrivit av skolscheman som jag tänkt att jag kanske kan förhålla mig till på något sätt. Byta ut ämnena mot saker att göra, ha hålltider, osv.
Det här blev väl lite stream-of-consciousness, men men. Ge mig era tankar och frågor och feedback.
nvh en som mår dåligt