Eländet slutar inte - Tänk att man får uppleva förtal och ryktesspridning vid vuxenålder
Jag lever i ett mardröm!
Allt började med konflikt med en vän. Vid ett missförstod, så försökte jag reda ut allt. Men efter ett tag får jag reda på att personen i frågan gått runt och berättat om ''hur dåligt hon mår'' över allt och pekar ut mig som skyldige.
Vänner, bekanta och okända personer får höra hennes version och enbart hennes version. Detta leder till att precis alla mina vänner nu har vänd sina ryggar mot mig. Jag förlorat exakt alla mina vänner. Inkl min närmsta vän ifrån gänget, så märker jag av atmosfären och hur luften är mellan oss.
Jag försökte få till en middag där han och jag kunde prata, men det avböjdes. Jag bjöd med honom för inte så länge sedan i en liten ''event''. Vi var inte så stor grupp och därför var det även ett mycket litet event, med våra gemensamma bekanta. Jag vet inte hur många av dessa hört någonting om mig, men det var trots allt under ett föredrag, så alla håller sig nog professionella vid sådana sammankomster. Alla vid vuxenålder, håller väl nog även masken.
Slutet av eventet fick jag tillfälle ändå att prata enskild med honom, medan vi var på väg utåt.
Jag märkte en kyla och det var inget angenämt. Jag ''testade'' med att fråga om han ville hänga, nu när sommarvädret har kommit, med det blev ingen ordentlig reaktion. Han agerar artig, men jag märker att vi inte är vänner längre.
Allt just nu är helt katastrofalt. Jag har väl nog aldrig något liknade upplevt något sådant här. Precis allt är kaos.