• Anonym (Ledsen)

Om de inte respekterar önskan vid gyn

De är informerade om att jag inte vill ha en manlig och de vet varför, men ändå så blir det just en man, trots att det finns flera kvinnor som jobbar där.

Hur gör man? Man har rätt att neka vård, men jag behöver ju tiden. Jag ringde efter jag fått kallelsen och påminde, men kom bara till telefonsvarare.

• Svar på tråden Om de inte respekterar önskan vid gyn
  • Anonym (Tk)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-31 14:53:31 följande:

De är informerade om att jag inte vill ha en manlig och de vet varför, men ändå så blir det just en man, trots att det finns flera kvinnor som jobbar där.

Hur gör man? Man har rätt att neka vård, men jag behöver ju tiden. Jag ringde efter jag fått kallelsen och påminde, men kom bara till telefonsvarare.

Självklart har du rätt att neka. är det inte akut kan du ju ringa och avboka och förklara varför och sen ringa och boka ny tid. Om du inte får tag på dem innan tänker jag.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-31 14:53:31 följande:

Ring på deras öppettider. Eller boka om besöket om det viktigaste är att träffa en kvinnlig läkare. 
Svar på tråden Om de inte respekterar önskan vid gyn