Anonym (Li) skrev 2025-06-07 11:38:30 följande:
Hade inte både han och jag varit öppna för en sexuell relation med någon trots åldersskillnaden hade ju inte detta varit möjligt.
Och jo jag har både fantiserat om yngre killar innan och haft erfarenheter därav, dock inte lika stor åldersskillnad som mellan oss.
Jag lever för övrigt med en 20 år äldre man. Jag vet och förstår att många tänker "usch en gubbe" - inga problem för mig (vill gärna ha honom ifred, hehe), smaken är olika osv. Bara för att gemene person inte brukar sexfantisera om en viss grej så betyder inte det att de dömer mig eller ser ner på min relation eller mitt val av man.
Ska jag kanske uppmuntra alla här att börja fantisera om gubbar? Alltså tänk vad ni går miste om annars?! Eller kan det kanske vara så att ni mår bra och att era liv fungerar utmärkt även om ni har jämnåriga eller yngre partrners eller är ensamstående? Det kanske inte är så att man automatiskt går miste om nåt eller dömer nån annan bara för att man inte lever exakt som jag?
Och nej, jag fantiserade inte om gubbar men jag var kapabel att bli kär och inleda en relation med en äldre kille ändå. Sexfantasier var inte en förutsättning för vår relation. Det går att ha ett öppet sinne oavsett vad man fantiserar om sexuellt.