• Anonym (MrBig)

Ni kvinnor som INTE kollar på porr..

Jag antar att ni i vart fall har sexuella fantiserar även om du kanske aldrig erkänt det för någon heller. Varifrån kommer dina fantasier ifrån om man aldrig sett och studerat som man faktiskt kan göra på film? Se olika ställningar, olika kroppsformer ja i stort allt man kan se och lära sig genom att titta på porr. Går det läsa sig till visuella fantasier eller har man så bra fantasi att man inte behöver varken visuell hjälp på traven? 

Hoppas ni förstår frågan och min frågeställning. Jag får inspiration till fantasier från att se och höra (framförallt se) sexuella handlingar. I bland lyssna och/eller läsa men inte riktigt på på samma nivå som att titta  

• Svar på tråden Ni kvinnor som INTE kollar på porr..
  • Anonym (Men jisses)

Hur gjorde man på stenåldern då ingen porrfilm fanns? Kan det möjligen vara så att man har en sexuell instinkt som på nåt vänster lyckas leda en i rätt riktning ändå?

Sen så  finns det konstruktiva råd att läsa om överallt, många sexspalter i tidningar och så. Realistiska råd och inget porrtrams skapat av kvinnoföraktande incels.

Sen så får ju folk lära sig själva grunderna i skolans sexualundervisning. 

• Fjäril kär

Självklart kan man fantisera utan porr. Det har människan gjort i tusentals år.  (Och hur tror du blinda gör?)
    Med hjälp av just...tadaaa...fantasi... att smeka sin egen kropp och lära känna sig själv och hur man vill bli smekt etc är utmärkt för fantasin. Sen kan man bygga på med att visualisera en snygg människa man attraheras av. Och sen är man i mål liksom....

Det är inte raketforskning precis...  

• Anonym (nn)

Ehm. Varför skulle jag ha svårt att erkänna att jag har sexfantasier bara för att porr inte brukar tilltala mig?

Det finns tvserier, böcker, noveller och vanlig hederlig fantasi

• Anonym (Kille men)

Jag är kille och har tittat på en hel del porr i mina dag, men denna frågan är ärligt talat väldigt märklig, för att inte säga dum. Porrskadad deluxe. 

Dels kan man självklart tända på saker, längta efter sex eller närhet och smeka sig, oavsett om man sett porr eller inte. Jag runkade frekvent i flera år innan jag såg porr för första gången i yngre tonåren. Och även efter att jag hade sett porr handlade mina runkfantasier om helt andra saker än porren jag sett. 

Och dels så kan ju kvinnor (och män) som inte kollar på porr ha haft sex själva och vet mycket väl hur det går till i verkligheten. Har trådskaparen ens haft sex själv, om denne tror att sex på porr har något med verkligt sex att göra? 

• Anonym (Nina)

Jag har aldrig sett på porr men jag har aldrig heller haft problem att kommunicera med min partner om mina fantasier. Varför skulle det vara ett problem? Tror du att man är totalt pryd och sexuellt hämmad bara för att man inte vill se på snuskfilmer?

Fantasier behöver inte komma från porr. För mig kom de från romantiska filmer, från tavlor och målningar, från min egen hjärna. Jag hade en fantasi redan i tonåren då jag knappt ens visste att porr existerade (jag växte upp innan internet hunnit slå igenom och hade enbart hört talas om porrblaskorna, aldrig sett någon i verkligheten). Jag kan lova att jag trodde att jag var enda personen i hela världen som fantiserade om detta, när jag sen träffade en kille (som inte heller såg på porr) insåg jag att det inte var så konstigt trots allt.

Sexualiteten är en av de absolut starkaste drifter vi människor har. Porren har tyvärr gjort sex till något fult och smutsigt istället för något fint och intimt för allt för många människor.

• Anonym (Hmm)

Porr är lite som snabbmat. Man är ofta sugen på det och det kan absolut va tillfredställande i stunden men ganska snart efteråt känner man sig smått äcklig och otillfredsställd. Jämfört med en god aperitif följd av en riktigt vällagad trerätters middag med ett väl valt vin och en god avec med kaffe som avslutning. Då mår man gott långt efteråt och det går att fantisera om utan att ha ?tittat på menyn? i förväg :)

• Anonym (Gutr)

Absolut om man inte sk*ter ner sig då köttet inte var vällagat nog 🙂??️

• Ezmeraldah

Man kanske fantiserar om sånt man varit med om i verkligheten och bygger vidare på det i fantasin? Kroppsformer och ställningar kan man uppleva i verkligheten också. 

Har du aldrig haft sex eller hur menar du? 

Sen finns det även litteratur, till exempel vanliga skönlitterära romaner (nej, inte tantsnusk) där det står om sex. Och vanliga dramakomedier som visas på bio som innehåller sexscener utan att genitalier visas och utan att skådespelare har samlag på riktigt. Om man vill hjälpa fantasin på traven. Allt behöver inte vara porr. 

Man kanske fantiserar om nån kändis eller kollega. Man måste inte ha sett personen ha samlag för att fantiserar. 

Man kanske har sett nån bild på nån i badkläder, typ nån kändis på Instagram eller nån bekant som lagt upp en semesterbild på facebook, och skenar fantasin iväg. 

Det man gör med en person i fantasin kan vara sånt man gjort i verkligheten med nån annan. Om min ungdomskärlek drog mig i håret när vi hade sex (exempel) så kanske jag fantiserar om att killen jag såg på Ica gör det.

Se sexuella handlingar gör man ju i verkligheten. Jag har ju till exempel sett min pojkvän (och andra jag varit med tidigare) när vi har samlag och jag har sett honom njuta när jag tillfredsställer honom. Studera två personer som har sex kan man ju göra i vanliga filmer även om det inte är på riktigt. För man behöver ju inte se genitalierna i bild för man vet ju på ett ungefär hur det ser ut när man har sex. Det man fantiserar om är kanske hur skådespelarna pratar med varandra, tar på varandra, tittar på varandra, kysser varandra. Penis-slidan-biten hämtar man från verkligheten för det har man ju sett när man själv har samlag. 

Var det svar på din fråga?

Har du aldrig fantiserat om saker du gjort med nån i verkligheten? Jag antar att du har fantiserat om personer i din närhet som du varit attraherad av - har du då alltid fantiserat om ställningar du sett i porrfilm? 

• Lynx123

Fast porr är ju inte på riktigt - det är inte sex såsom män och kvinnor är med varandra vanligtvis. Vad ska jag gå ut av att titta på det när jag kan utforska ämnet med min fina partner?

• Ezmeraldah
    Anonym (Kille men) skrev 2025-06-01 00:08:15 följande:

Och dels så kan ju kvinnor (och män) som inte kollar på porr ha haft sex själva och vet mycket väl hur det går till i verkligheten. Har trådskaparen ens haft sex själv, om denne tror att sex på porr har något med verkligt sex att göra? 

Ja, det här vill jag gärna ha svar på. 
  • Ezmeraldah

Och innan jag hade haft sex så fantiserade jag till exempel om att nån kille jag gillade skulle ta på mig så som jag tog på mig själv. 

• Anonym (kvinna)

Har man någorlunda bra fantasi är det inget problem att få idéer utan porr. Sen finns ju också böcker med sexuella skildringar, märkligt att ts inte har hört talas om det.

• Anonym (Sinuhe egyptiern)

Det finns böcker och man kan använda sin hjärna. Jag hade sexfantasier när jag var 12 år och aldrig hade använt en dator.

Jag har fantasier i tid och rum, jag har haft sex vid Kleopatras hov, i det antika Rom, en romans i parken vid Versailles 1787, en stulen kärlek på ett höloft i allmogetiden, sex med aliens, med robotar, sex i en framtid via feromoninducerad brunst som ger mig vem jag än vill ha... 

Porrsurfare är väl de som inte ens kan tänka ut vad de vill äta till middag själva utan äter samma skit på McDonalds mest varje dag, medan vissa av oss trollar fram en sjurätters avsmakningsmeny på egen hand.

Min bäste älskare i livet utgår från mig och mina fantasier samt sina egna drömmar. Han försöker inte kopiera filmklipp från nätet med fejkorgasmer och övergreppsfasoner.

Tänk att det ska vara så svårt att fatta...

• Anonym (Hmm)

Porr är som jag skriv tidigare lite som snabbmat. Det slår inte the real deal på något sätt. Men - det är verkligen helt rätt ibland. Personligen så har jag inte bildfantasi. Min fantasi är mer som en berättelse i linjär form så den kan behöva lite bild-hjälp ibland. Vet att vi är väldigt olika där och det bör nämnas för att folk ska förstå att man behöver olika.

Jag har tittat på en del porr både själv men även med min partner och när vi fantiserat tillsammans till en porrfilm av lite högre kvalitet så har vi ofta riktigt bra sex under tiden och efteråt. Jag tycker inte att det ena ska utesluta det andra. Det viktiga för min och min partners del är att det är bra kvalitet på den porr vi ibland d tittar på. et betyder att det inte är allt för animerat utan känns hyfsat nära någon slags verklighet. Jag rekommenderar Erika Lust. Allt är inte bra där precis som på alla andra ställen men det är "total consent" och "gender equal" vilket jag tycker att man ska uppmuntra. 

• Anonym (Men jisses)

Lever man i en lycklig verklighet så finns där inga behov av några verklighetsfrånvända porrfantasier. 

• Anonym (Bengt)

Finns det folk som inte kollar porr?

Svar på tråden Ni kvinnor som INTE kollar på porr..