Anonym (Mytbildning) skrev 2025-07-22 19:39:40 följande:
Det är en mytbildning av vissa män på FL att här "flödar hat" mot män, bara för att kvinnor på forumet har "fräckheten" att våga stå upp för sig själva och kvinnors rätt att få VÄLJA själva, bland annat att motarbeta dessa mäns uppfattning att kvinnor är "skyldiga" dem sex. Sedan har jag aldrig sett en tråd här där en man som får "motangrepp" av kvinnor inte själv har uttryckt sig hatiskt och nedvärderande mot kvinnor, ingen rök utan eld alltså.
Sedan finns män som är "på gränsen", som försöker verka sååå snälla, förstående och diplomatiska, men som i vissa trådar på ett illa dolt sätt ger uttryck för kvinnoförakt, genom att hålla med incel-män eller genom att säga att "jo, det finns mycket mansförakt här".
Alltså läs vad du själv skriver till mig. Jag skrev ett i mitt tycke ytterst balanserat inlägg, och du insinuerar att jag ger uttryck för kvinnoförakt. Att jag tycker mig uppfatta någonting annat än vad du gör skulle alltså vara ett uttryck för kvinnoförakt?
Du visar ju upp en mycket tydlig illustration av det jag pratar om. Det är som en beredskap hos vissa (säkert ett litet fåtal) att läsa in kvinnofientliga attityder när sådana inte alls finns, och det tar sig uttryck bland annat i en omotiverat hård attityd exempelvis mot vissa män som verkar ha svårt att träffa kvinnor.
Jag håller helt med dig om att det finns ett gäng extremt hatiska män här, och jag är också benägen att köpa att det är denna (sannolikt också väldigt lilla) grupp mäns beteende som så att säga gjort vissa kvinnor arga, bittra och benägna att tolka det som män säger på ett ofördelaktigt sätt. Jag håller med om att det är de kvinnofientliga männen som är det större problemet här, men det motsäger inte att det också finns en del kvinnor här med problematiska beteenden, och det ursäktar inte sådana beteenden som jag ser det.