• Anonym (Glampare eller campare?)

Glamping - har du provat?

Har husvagn som vi älskar men sett en del Glamping på TV och nätet.
    Ser skitmysigt ut men hur är det på riktigt?
    Skillnad mot tält, husvagn eller villavagn/stuga?

• Svar på tråden Glamping - har du provat?
  • Anonym (Hakuna matata)

Under millenieåret åkte min man och jag på en resa till Kenya med en sväng in i Tanzania. Det var en riktigt lyxig djur- och natursafari där vi under fjorton dagar besökte alla de stora reservaten och vi fick verkligen uppleva alla de vilda djur och den  underbara natur dessa länder kan bjuda på. Vi bodde hela tiden i glamorösa tält mitt i dessa viltreservat. Sköna bäddar med moskitnät, oftast orientalisk matta på golvet, lampor (dieseldrivna elverk). Det fanns duschtält och toalettält.  Maten intogs vanligen i det fria vid långbord med ett par kockar som arbetade precis bredvid där vi kunde följa deras arbete hela tiden. På ett par campingar fanns stora måltidstält med småbord utplacerade.Vita dukar, brutna servetter, levande ljus på borden. Nybakat bröd på morgnarna, kaffe, te ägg och äggrätter, pannkakor juicer och frukter. Middagarna var speciella. man tände lägereld, serverade drink före maten som alltid började med soppa, sedan någon kötträtt, ostbricka  och därefter dessert - vanligen typ tårta och sedan kaffe. Gott vin, avec till kaffet. Och medan vi åt kunde vi avnjuta den sprakande klara stjärnhimlen över savannen och lyssna på ljuden från djuren som var nära. Hyenors skratt ett lejon som röt till. Luncherna var alltid picnicluncher som kockarna skickade med i jeeparna.
    Ja, det var lyxig glamping och en resa jag aldrig någonsin glömmer.

Svar på tråden Glamping - har du provat?