• Anonym (T)

Hur och när föll ni för era partners?

Jag är en kvinna på 45+. Har tyvärr haft otur med partners men som den obotlige romantikern jag är hade jag hoppet kvar om att träffa den rätte.

Jag kände mig lite skadad och trött på män efter en relation i nästan två år som sög mer energi än den gav. Jag hade inga planer på att träffa någon men så dök han upp. Inte på en dejtingsajt utan på sociala medier. Han la ut trådar som intresserade mig, om livet, förhållanden och allt han skrev om kände jag igen mig i och blev intresserad. Jag började följa honom, han mig och vi gillade varandras inlägg och bilder. Det visade sig att han är musiker, ibland kom det någon tråd där han spelade eller sjöng. Jag blev mer och mer intresserad och märkte snabbt att han fick fler kommentarer, många från kvinnor som öppet flirtade med honom. Han dissade alla dessa kvinnor, på ett väldigt respektfullt sätt och då tänkte jag att hon nog skulle bli svår att få kontakt med.

Jag började formulera  ett meddelande, tog lång tid på mig och skrev ganska neutralt men tillade att jag tyckte han verkade vara en intressant person och gärna hade haft kontakt med honom. Jag skickade tillslut ett privat meddelande till honom och var så nervös, visste inte om han ville ha kontakt eller inte. Han svarade, skrev att han tyckte jag också verkade vara en intressant person och sedan skrev vi flitigt till varandra i en veckas tid. Vi bestämde träff, jag var så nervös för jag kände på mig att mötet skulle vara något alldeles extra. Han väntade på stället vi stämt träff på och när jag steg ur bilen stod han där. Mitt hjärta slog dubbelslag, jag blev nervös och jag tänkte att "damn, han är ännu snyggare i verkligheten". Vi kramades och jag kände en varm känsla och hemi mellan oss. Jag föll direkt för honom, vi träffades i ca tre timmar första gången och det tog emot att lämna honom. Jag kan ärligt talat säga att jag aldrig tidigare påverkats så starkt av en annan människa som han påverkade mig. Vi har insett att vi är varandras saknade pusselbitar och älskar varandra oerhört mycket och njuter av att vara i varandras sällskap.

Oj, detta blev långt men hur och när föll ni för era partners?
  • Svar på tråden Hur och när föll ni för era partners?
  • Anonym (Man)

Vi träffades via en dejtingsajt. Första dejten var jättetrevlig men jag var ändå lite osäker om jag ville träffas igen eller ej. Hon föreslog en ny dejt och vi gjorde en utflykt och det var under den som jag föll för henne och tur var väl det😊

Svar på tråden Hur och när föll ni för era partners?