Återhämtar mig från sexmissbruk och har träffat en kvinna som älskar sex
Utan att gå in på detaljer så är jag en person som lever med en s.k. hypersexuell störning (eller sexmissbruk som det kallas i folkmun). Det har aldrig varit fråga om några olagligheter men min sexdrift har gått ut över mitt liv och mitt mående. Sedan jag var 15 (35+ idag) har mitt liv i princip kretsat kring sex, onani och porr. Trots att jag är högpresterande och lever ett ordnat liv i övrigt så hänger detta konstant som en skugga över mig.
För ett par år sedan träffade skiten fläkten och jag kraschade fullständigt. Beslutade mig där och då för att ta tag i mitt beroende. Jag sökte vård för mitt beteende och fick oerhört bra hjälp med att hantera min sexualdrift.
Snabbspola ett par år. När jag väl kände mig redo att dejta på riktigt så träffar jag en helt fantastiskt människa. Vi klickar direkt! En person som är söt, snäll och verkar nästintill pryd när det kommer till sex. När vi väl ska till att ha sex för första gången så upptäcker jag att den här personen är allt annat än pryd. Det är en riktig demon i sängen (som vill ligga mycket och ofta) och sexet är helt fantastiskt...Tyvärr så väcker det också mina egna demoner som jag har hanterat så väl under flera års tid. Från att knappt ha funderat på sex alls så är det här allt jag tänker på.
Det låter som en "match made in heaven" men jag är samtidigt rädd för att jag ska falla tillbaka till gamla mönster. I synnerhet om förhållandet skulle spricka.
Nu är jag osäker på om jag vågar fortsätta. Det känns som att låta en alkoholist vara nattvakt på Systembolaget. Hur hade ni gjort? Ska jag vara ärlig mot henne? Bör jag avbryta allt?