Film i skolan
Hej!
En snabb fråga: vad anser ni om att visa "the girl next door" i skolan för en klass 8 killar och tjejer? I utbildande syfte om könsroller, stereotyper, porr, sex & samlevnad?
Hej!
En snabb fråga: vad anser ni om att visa "the girl next door" i skolan för en klass 8 killar och tjejer? I utbildande syfte om könsroller, stereotyper, porr, sex & samlevnad?
Det är såklart förskräckligt på alla sätt och vis (sarkasm).
Vad är det som är så illa i filmen som barn i den åldern skulle ha svårt att förhålla sig till?
Hej!
Min kommentgar var bara en test varför citattecken blir frågetecken. NU fungerde det dock.
Beträffande frågan så är väl filmen OK?
Jag vet inte, det är däför jag frågar. Jag undrar om det är ok att de ska sitta i skolan och se klipp från porrfilmer på stora duken. Porrnormalisering känns onormalt för mig.
Utmärkt med den tanken. Vad har du med det att göra, förresten? Vill du bestämma vad som ska visas i klassrum får du väl bli lärare?
Utmärkt med den tanken. Vad har du med det att göra, förresten? Vill du bestämma vad som ska visas i klassrum får du väl bli lärare?
Det finns två "Hollywood"-filmer som heter "The Girl Next Door". En från 2004 och en från 2007. Jag antar att det är den förra som avses?
En hyfsat harmlös rom-com av sämre kvalitet, så, den passar väl 15-åringar. De brukar inte ha så höga krav, men kan säkert ge lite uppslag för samtal. 15-åringar behöver det och får det ofta inte hemifrån då deras föräldrar gärna ser dem som yngre och mer oskyldiga än de är.
Min invändninga är isf att filmen är dålig, snarare än olämplig.
Det finns två "Hollywood"-filmer som heter "The Girl Next Door". En från 2004 och en från 2007. Jag antar att det är den förra som avses?
En hyfsat harmlös rom-com av sämre kvalitet, så, den passar väl 15-åringar. De brukar inte ha så höga krav, men kan säkert ge lite uppslag för samtal. 15-åringar behöver det och får det ofta inte hemifrån då deras föräldrar gärna ser dem som yngre och mer oskyldiga än de är.
Min invändninga är isf att filmen är dålig, snarare än olämplig.
Hur vet att ingen konversation sker innan eller efter filmen?
Hur vet att ingen konversation sker innan eller efter filmen?
Hej ts, Jag tycker du tar upp jätteviktiga saker.
Det låter definitivt som något som borde diskuteras mer. Jag tycker du ska göra en anmälan på Skolinspektionens hemsida (kan göras anonymt) så att några får titta på detta.
Skriv det du har skrivit i tråden.
Hej ts, Jag tycker du tar upp jätteviktiga saker.
Det låter definitivt som något som borde diskuteras mer. Jag tycker du ska göra en anmälan på Skolinspektionens hemsida (kan göras anonymt) så att några får titta på detta.
Skriv det du har skrivit i tråden.