Hur kan det skilja mellan 1-2 miljoner mellan 2 värderingar?
Första värderingen 1.9 miljoner
Andra värderingen (inte fått resultat än) men han trodde nånstans mellan 3-4 miljoner. Hur kan det skilja så mycket? Bör vi ta in en tredje värdering?
Första värderingen 1.9 miljoner
Andra värderingen (inte fått resultat än) men han trodde nånstans mellan 3-4 miljoner. Hur kan det skilja så mycket? Bör vi ta in en tredje värdering?
Det beror på vad som är syftet med värderingen. Köpa ut en delägare? Lägga om bolånet? Försäljning?
Det beror på vad som är syftet med värderingen. Köpa ut en delägare? Lägga om bolånet? Försäljning?
Har precis sålt mitt hus. Hade ut 3 st mäklare varav 2 st värderade till rena fantasisummor och den 3e värderade till en rimlig summa. Han var helt ärlig med att husförsäljningen just nu där jag bor står still och att det är svårt att ens få folk till visningar. Jag valde honom, hade mycket folk på visningarna och fick det sålt snabbt lite under utgångspris dvs 1,5-1,7 miljoner minde än dom andra 2 hade värderat det till. Så mitt råd är att ta den med lägst värdering så blir du förhoppningsvis inte besviken.
För att en värdering är som en facebook status, man kan skriva lite vad som och hoppas på likes.
Mäklare nr 2 uppger en fantasisumma för att ni ska anlita honom. Sedan när ni inte få det anbudet utan "bara" 1,9 miljoner så kan han säga att en värdering är inte en garanti.
Det är jag som är köparen. Jag vill köpa huset.
Det är jag som är köparen. Jag vill köpa huset.