• Anonym (Inte okej)

Lobbying på offentliga platser

Jag vet inte vad jag ska kalla allt stök på offentliga platser.  Kallar det för lobbying men skulle kanske kunna kalla det aktivism.

Jag tycker det är otroligt jobbigt. I centrala Sthlm tillåts högljudda galningar förpesta miljön. Jag tänker exemplvis på "Jesus-hetsarna" utanför Åhlens, på Drottninggatan vid Sergels torg.

Ljudvolymen är från helvetet, det är helt hysteriskt. Jag blir jättestressad. Varenda jävla gång man ska åka in till city!

Det fortsätter med stilla Jehovas vittnen utanför varenda pendeltågsperrong i varenda kranskommun.

Sen har vi tiggare som trycker upp pengaburkar under näsan på en, när man ska åka hem.  

Eller folk som ska kränga välgörenhetsmedlemskap.

• Svar på tråden Lobbying på offentliga platser
  • Anonym (Inte okej)

...fortsätter. Det känns inte bra att behöva stå ut med sånt här bara för att jag inte har bil och råd med någon dyr random P-plats.  Låt mig bara få ta mig från punkt A till B utan att bli trakasserad.

Skulle göra vad som helst för att slippa bli störd av allt trams i kollektivtrafiken och på offentliga platser.

Längtar efter en egen bil och p-plats.

• Anonym (qwerty)

Köp ett par stora hörlurar att sätta över öronen.

• Kludd o Sudd

TS, var klämmer skon egentligen? Antalet decibel, eller budskapet som framförs? Är en falsksjungande trubadur via högtalare lika jobbig som en "Jesus-hetsare"?

Själv lider jag av misofoni och är överkänslig mot vissa ljud,som t.ex. gutturala och/eller smattrande språk. Måste därför alltid ha brusreducerande lurar på i kollektivtrafiken. Vore det ett alternativ för dig?

• Anonym (Smuts)
    Anonym (Inte okej) skrev 2025-06-05 13:26:52 följande:
    Lobbying på offentliga platser

Jag vet inte vad jag ska kalla allt stök på offentliga platser.  Kallar det för lobbying men skulle kanske kunna kalla det aktivism.

Jag tycker det är otroligt jobbigt. I centrala Sthlm tillåts högljudda galningar förpesta miljön. Jag tänker exemplvis på "Jesus-hetsarna" utanför Åhlens, på Drottninggatan vid Sergels torg.

Ljudvolymen är från helvetet, det är helt hysteriskt. Jag blir jättestressad. Varenda jävla gång man ska åka in till city!

Det fortsätter med stilla Jehovas vittnen utanför varenda pendeltågsperrong i varenda kranskommun.

Sen har vi tiggare som trycker upp pengaburkar under näsan på en, när man ska åka hem.  

Eller folk som ska kränga välgörenhetsmedlemskap.

Tittar inte ens på dem, allra minst tiggarna som förpestar gatumiljön. Skulle heller aldrig tala med en försäljare utanför ett köpcentra.
    Men visst är det störande.
  • Anonym (A)

Låter inte som att det passar dig att bo i en storstad. Finns gott om tysta och döda städer i Sverige att välja på.

• Anonym (Inte okej)
    Kludd o Sudd skrev 2025-06-05 14:01:00 följande:

TS, var klämmer skon egentligen? Antalet decibel, eller budskapet som framförs? Är en falsksjungande trubadur via högtalare lika jobbig som en "Jesus-hetsare"?

Själv lider jag av misofoni och är överkänslig mot vissa ljud,som t.ex. gutturala och/eller smattrande språk. Måste därför alltid ha brusreducerande lurar på i kollektivtrafiken. Vore det ett alternativ för dig?

Trubadurer och musiker som faktiskt spelar musik är bättre. Sånt stör mig inte.

Men den galna Jesushetsaren har nog någon psykisk sjukdom tror jag. Har skriker  hysteriskt och överröstar sig själv med musik. Han vill liksom engagera alla som går förbi. Det ekar över hela Sergels Torg Jag tänker arbetsmiljön för de i tex butiken ur & penn måste vara helt undermålig pga detta. Kan de ens koncentrera sig och höra vad kunderna säger? Hörlurar vore nog en bra idé, har inte tänkt på det! :)
  • Anonym (Inte okej)
    Anonym (A) skrev 2025-06-05 14:27:17 följande:

Låter inte som att det passar dig att bo i en storstad. Finns gott om tysta och döda städer i Sverige att välja på.

Du har rätt, var sak har sin tid. Till slut blir man less. Men man måste också kunna bo i en storstad utan att bli"antastad " av element som inte borde vara där. 
Svar på tråden Lobbying på offentliga platser