Se min man förälskad i en annan
Ska försöka hålla mig kort. Vi har hyrt ut en del av vårt hus under våren, till en yngre kvinna som studerar på universitetet, vi kallar henne för A. Hon är fantastisk och har även varit barnvakt åt våra barn en del.
Min man och jag har en fin kärleksrelation, vi är bästa vänner och är fortfarande passionerade med varandra. Allt eftersom våren gått har jag på nära håll sett min man bli förälskad i A. Han lyser upp i hennes närvaro på ett sätt jag inte sett på många år.
Jag konfronterade honom i början av maj och det satt långt inne för honom att tillslut erkänna att han blivit förälskad i henne. Vi pratade väldigt mycket om det och han vill verkligen inte göra nåt annat än att dämpa känslorna och vara med mig och våra barn. Vi vill kämpa oss igenom detta tillsammans.
Vi meddelade gemensamt A att vi inte kommer att förlänga hennes hyreskontrakt som går ut i augusti. Jag såg hur ont det gjorde i min man och A blev såklart väldigt ledsen.
Vi har bokat en stuga över sommaren för att komma hemifrån så mycket som möjligt. Men nu har det börjat gnaga i mig. Tänk om min man aldrig blir lycklig med mig igen. Borde jag låta honom pröva vingarna? Öppet äktenskap? Eller ska vi försöka lappa ihop och glömma?
Någon som varit i samma situation?