• Anonym (Förolämpar väljare)

Presskonferens Elisabeth Svantesson???

Alltså har Moderaterna helt tappat det.

Varför håller man en presskonferens och varnar för ett enskilt partis politik? ( Socialdemokraterna)

Det här kan vara bland det absolut konstigaste jag sett inom svensk politik på länge.Aldrig varit med om något liknande.  Kul att hon hade tid med det.

Men att hon gick ut bakvägen och gömde sig för journalistens. På frågan om hon själv skulle vilja betala 125% I skatt. Som den stackars mannen fått göra. Som betalat alldeles för hög skatt i flera år. Och hälsade via pressekreteraren. Att hon svarar på det när hon har lust. Låter väldigt bra. Med deras höga löner som vi betalar.

Tycker det är väldigt farligt, och på fel väg. Om vi ska börja påverka väljare. Nu kommer jag garanterat inte rösta på detta block.  Känns allt annat än demokrati.  Väldigt förolämpande.

• Svar på tråden Presskonferens Elisabeth Svantesson???
  • Anonym (Pressade till max)

Dom känner sig hotade av Socialdemokraterna. Jag trodde faktiskt inte att det var så illa inom deras parti.

Men det här var extremt. Dom vet att dom redan förlorat valet. Och ingen tycker om att bli påtvingad om vad man ska rösta på. Får bara motsatt effekt.

Maggan skötte det faktiskt snyggare på deras kongress. Hon nämnde faktiskt inget parti och fokuserade bara på att prata om det man vill göra. Betydligt skickligare.

Sen är det väl relativt. Jag skulle ju inte kalla Tidö för ofarligt heller. Speciellt inte för folk med vanliga inkomster och arbeten. Äldre och sjuka som får dyrare medicin och riskerar att dö och bli ännu sjukare. Allt fler barnfamiljer vräks osv. Är inte mycket man gjort för dessa människor.

Sen tycker jag det enda man hör är i princip försämringar och besparingar för samhället. Men bara massa pressträffar om förvaret, Ukraina och brottslingar. Sverige som land då? Med skola, vård, omsorg etc. Vi har ju saker inom vårat land som måste skötas med. Kommunerna har sådana besparingar att dom inte har råd anställa t.ex psykologer. Fast det är brist. Något är sjukt med detta..Så skyller man allt på arbetslösa. Det är just snyggt det.

• Anonym (Sossen)

Ja, så kallad "negative campaigning" har vi varit förskonade från i Sverige. Det är ju över ett år kvar till nästa val - tänker de verkligen hålla på så här fram till dess? Lär ju spåra ur flera gånger om.

Om moderaterna vill ha en chans i nästa val borde de väl inse att folk inte uppskattar den här högerextrema politiken de sysslar med som drabbar så många.

• Anonym (Amerikanen)

Välkommen till LIlla USA.

Svar på tråden Presskonferens Elisabeth Svantesson???