Intresserad av äldre man -Hur får jag honom att slappna av?
Jag har blivit otroligt förtjust i och attraherad av en äldre man i min närhet som jag har väldigt mycket kemi med. Vi träffas minst en gång i veckan i ett socialt sammanhang utanför jobbet. Jag är 40 men ser ung ut, han är 58 och ser ungefär ut som det.
Jag försöker flirta med honom, som t.ex att föreslå att umgås, le mycket, skratta åt hans skämt (han är rolig), gå nära och försiktigt röra vid honom sådär lite etc. Min känsla är att han fattar att jag flirtar med honom men det är som att något står i vägen. Han svarar alltid på mina flirtar, ler tillbaka, skämtar mer, står kvar om jag rör vid honom etc. Han har också börjat hänga kvar för att prata med mig själv efter träffarna (kurs) och känns då som att han inte vill skiljas åt. Han har bjudit med mig på saker utanför kursen men då alltid när det är någon annan med. När det gäller att umgås själva (vilket jag föreslagit) så blir han lite undvikande. En gång missförstod han (med mening?) och bjöd med en kompis och en annan gång blev han sjuk (på riktigt?) och kunde inte. Jag tror att det kan vara så att han har lite dåligt självförtroende, känner sig gammal, är rädd för att bli sårad och tycker att jag är "för ung". För jag upplever det som att kemin mellan oss går att skära med kniv, så jag tror faktiskt inte att det handlar om att han är helt ointresserad.
Ni kvinnor och män som har erfarenhet av denna typ av situation, finns det något jag kan göra? Måste jag vänta ut honom om det ska bli något? Det känns som att han kommer backa hela vägen in i garaget och låsa dörren om jag pushar honom för hårt... Hur kan jag få honom att slappna av?