10v och mens
Hej, jag är just nu gravid i vecka 10 ? min fjärde graviditet. Jag har haft två tidigare missfall (i vecka 10 och vecka 6) och har en frisk son som nu är 1,5 år gammal.
Jag slutade amma i onsdags (sista amningen var tisdag morgon), och på onsdagskvällen började jag blöda lite. Det ser ut som en vanlig mens, men mycket lättare ? kanske 5?6 gånger svagare än en vanlig menstruation. Jag har också haft lite bäckensmärta, men inget extremt. Överlag är jag trött men har faktiskt mer energi än jag brukar ha under en vanlig mens.
Nu har det gått nästan 36 timmar, och det är fortfarande fyra dagar kvar till mitt inbokade läkarbesök (på grund av den långa helgen i Sverige). Och ingen gynjour i Karlstad!
Jag undrar om det finns en chans att det här inte är ett missfall. Mitt tidigare missfall i vecka 10 var helt annorlunda ? det kom plötsligt och allt kom ut inom några timmar. Jag förstår att varje graviditet och missfall kan vara olika, men jag hoppas så klart att det kanske är något annat den här gången.
Kan hormonförändringar från att plötsligt sluta amma orsaka en sådan blödning ? och så snabbt?