• Anonym (Ehra)

"Tror jag är kär i dig" sa han. VAd bör jag säga?

Träffat en kille ca 6 gånger.Senaste gången hade vi sex och dagen efter, på morgonen när vi myste efter frukost sa han helt plötsligt "jag tror jag är kär i dig". Varför detta "tror"? Är det nåt osäkert man säger när man är osäker hur den andra känner? Början på förälskelse?

Jag är definitivt  kär i honom (så kär man kan bli efter så få träffar dårå) men vågade inte säga detta då hans påstående var så vagt. 

Vi ska ses ikväll igen och har haft trevlig sms-kontakt hela veckan så tror inte han kände sig avvisad.
    Vad tror ni? :)

• Svar på tråden "Tror jag är kär i dig" sa han. VAd bör jag säga?
  • Anonym (!)

Jag hade inte lagt så mycket vikt i det lilla ordet ?tror?. 
    det var nog hans sätt att säga att han börjar få käsor för dig, är inte killar liiite sämre på att prata om sånt? Jag hade tyckt det var kul att höra om du känner samma! 

men annars kan du ju ifrågasätta honom vad han menade med ?tror?

• Anonym (!)
    Anonym (!) skrev 2025-06-06 12:45:32 följande:

Jag hade inte lagt så mycket vikt i det lilla ordet ?tror?. 
    det var nog hans sätt att säga att han börjar få käsor för dig, är inte killar liiite sämre på att prata om sånt? Jag hade tyckt det var kul att höra om du känner samma! 

men annars kan du ju ifrågasätta honom vad han menade med ?tror?

Känslor* 
  • Anonym (FF)

Han är kär i dig och säger "tror" så han kan spara lite heder i fall du avvisar honom. Säg sanningen, tala om för honom att du också är kär i honom eller tror du är kär i honom. 
    Lycka till med din nya kärlek :)

• Anonym (Ehra)
    Tukt skrev 2025-06-06 12:44:31 följande:

Hur gamla är ni?

Båda kring trettio.
  • Tecum
    Anonym (FF) skrev 2025-06-06 12:47:20 följande:

Han är kär i dig och säger "tror" så han kan spara lite heder i fall du avvisar honom. Säg sanningen, tala om för honom att du också är kär i honom eller tror du är kär i honom. 
    Lycka till med din nya kärlek :)

Helt riktigt. Han vill inte riskera att skrämma dig genom att vara för på, därför hans försiktighet.
    Han är kär i dig, lita på det!
Svar på tråden "Tror jag är kär i dig" sa han. VAd bör jag säga?