• Anonym (Elefanten)

Elefanten i porslins affären.

Jag har träffat på den mest underbaraste tjej jag någonsin träffat , hon var snäll rolig och väldigt empatisk och jag har fjärilar i magen..
    Jag träffade henne som  kund i mitt jobb. Jag var där och kikade på en skada på huset som behövdes åtgärdas. jag fick lämna pris och fick jobbet .. så de blev ett andra besök hos henne. De kom upp mer saker så jag lämnade pris på de med och gjorde detta med. Hon var så otroligt snäll glad och väldigt empatisk . vi han prata en hel del . kanske inget djupare men ändå om hennes barn och hennes föräldrar mm.
    Hur som helst så kändes allting så fint och hon hade ytterligare saker som hon ville ha hjälp med.
    Vi har smsat lite mellan jobben med fokus på jobben så sett. men jag kunde inte låta bli att skriva att de var så trevligt att vara hos henne och jobba. Och att de var så härligt att träffa på en glad och varm person som henne. Hon sms-ade tillbaka och gav mig någon vänlig komplimang med.
    Nu till klantigheten. utan att veta vad hon känner så ville jag vara ärlig mot henne och säga som det är att jag är i en relation som jag är på väg ur. jag ville inte att de skulle vara oklart.. ville vara ärlig... Jag har kämpat med min relation länge och har under våren mentalt rannsakat mig själv om vad jag vill.
    Jag ville egentligen bara nämna de i förbifarten vilket jag gjorde inlindat i ett sms.kort och gott med att de inte var så kul hemma för att jag är i början en separation nu. Jag ville så väl men de blev otroligt fel.
    Hennes glada sms förbyttes till robot sms och hon ville ändå ha pris på fortsatta jobb men har inte kommenterat de jag skrivit... känner mig så korkad.

• Svar på tråden Elefanten i porslins affären.
  • Anonym (Elefanten)

Min undran är vad gör jag nu. jag försöker vara lugn och inte trassla in mig i några ytterligare sms och förklara... vilket antagligen skulle bli ännu mer vrickat i situationen.
    Vad tror ni hon tänker?  att jag bara blev för mycket och att hon inte känner något eller var de kanske att hon kände mer och blev rädd då jag har en bit kvar att reda ut hemma ?
    Var snäll kommentarerna jag är en mjukis i detta sammanhang.

• Anonym (a)

Du raggade på en kund under pågående kontakt, hon är normaltrevlig, du spyr ur dig att du har det svårt hemma till henne= en kund... Hon vill inte att du raggar på henne. Eventuella försök tas i slutet av ett jobb där du kunde sagt att du gärna ses igen och lämnat det upp till henne. Inte under jobb... Att få tag i hantverkare för ströjobb är inte alltid enkelt så hon behåller dig men backa helt. Obehagligt.

• Anonym (Babblet Larsson)

Hon är nog en babblig extravert som jag som gärna berättar om sig och sitt för hela världen. Du är inte sån och läste in helt andra saker i det hon sa bara.

Skriv inget mer personligt utan backa till en yrkesrelation. Hon tycker nog det är lika pinsamt nu att hon gav dig det intrycket, som jag tyckte när en man på jobbet la sin hand över min på en after work för att jag lyssnade lite på hans bekymmer bara och gav något enkelt råd.

Jag hade kunnat gifta mig en gång i veckan om jag hade agerat på alla män som blir förtjusta i mig för att jag är öppen, glad och personlig.

• Lynx123

Även OM hon varit intresserad så dog det nog där och då. Ingen vill vara involverad med någon som är i en relation och raggar på andra...

• Anonym (Gentr)

Hon kanske flirtade lite, tyckte att du var trevlig och kul.

Men blev rädd när hon anade att du kanske ville mer, eftetrsom du tog upp om separationen.

Så ja, håll nu det hela på ett neutralt, seröst och trevligt plan framöver. Skäms INTE, vi har alla rätt att söka efter någon att vara tillsammans med.

Hade hon tyckt att det var jätteobehagligt så hade hon inte fortsatt att engagera dig i jobb.

• Anonym (Erfaren_man)

Vi män behöver lära oss att kvinnor inte fungerar så som vi gör. 

När vi är extra trevliga mot en kvinna, så är det pga att vi är attraherade av henne. Annars är vi inte så där trevliga. 

Men kvinnor funkar inte så. De kan vara väldigt trevliga utan att vara det minsta attraherade av oss. 

Denna oförståelse leder ofta till missförstånd. 

• Anonym (Gentr)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-06-06 19:18:42 följande:

Vi män behöver lära oss att kvinnor inte fungerar så som vi gör. 

När vi är extra trevliga mot en kvinna, så är det pga att vi är attraherade av henne. Annars är vi inte så där trevliga. 

Men kvinnor funkar inte så. De kan vara väldigt trevliga utan att vara det minsta attraherade av oss. 

Denna oförståelse leder ofta till missförstånd. 

Stämmer nog, jag är inte kille så jag vet inte riktigt hur det fungerar för er.

Men jag skulle inte vara supertrevlig mot någon man som jag tyckte illa om. Om det inte är i yrket och jag behövde vara professionell, men då skulle jag bara vara vanligt artig, inte supertrevlig. 

Men vi är olika, en del kvinnor kanske är supertrevliga mot alla män.
  • Anonym (a)
    Anonym (Gentr) skrev 2025-06-06 19:17:51 följande:

Skäms INTE, vi har alla rätt att söka efter någon att vara tillsammans med.

Hade hon tyckt att det var jätteobehagligt så hade hon inte fortsatt att engagera dig i jobb.

Klart TS ska skämmas då det var idiotiskt gjort. Man raggar inte på kunder under pågående jobb och vi får hoppas TS är sin egen chef så inte infon kan gå högre upp. Hon kan tycka att TS är skruvad men harmlös och då inte orka söka efter någon ny som tar åt sig småjobb i högsäsong.
  • Anonym (H)
    Anonym (Gentr) skrev 2025-06-06 19:30:55 följande:
    Stämmer nog, jag är inte kille så jag vet inte riktigt hur det fungerar för er.

Men jag skulle inte vara supertrevlig mot någon man som jag tyckte illa om. Om det inte är i yrket och jag behövde vara professionell, men då skulle jag bara vara vanligt artig, inte supertrevlig. 

Men vi är olika, en del kvinnor kanske är supertrevliga mot alla män.
    Social kompetens gör att man småpratar och är trevlig.
  • Anonym (Gentr)
    Anonym (H) skrev 2025-06-06 20:54:38 följande:
    Social kompetens gör att man småpratar och är trevlig.
    Vanligt artig är att vara professionellt vänlig. Jag känner inte att jag behöver göra mer för någon som är otrevlig när jag är i min professionella roll. 

Man är ingen slav eller geisha (om man inte jobbar som geisha efter eget val), i alla fall inte ännu. 
Svar på tråden Elefanten i porslins affären.