• Anonym (Juni)

Övertänker jag detta? Är han tillräckligt intresserad?

Har dejt 7 inplanerad med en kille jag tycker mycket om. Senast vi sågs  sa han att han kände sig förälskad i mig. Jag blev jätteglad för jag känner samma men i och med  dessa känslor har övertänkandet smugit sig på.

Vi sågs senast i söndags och i måndags frågade han mig om hur min vecka såg ut. Jag sa att jag hade planer onsdag och fredag men var flexibel annars. Till slut spikade vi lördagen. Problemet är, att vi har hållit sms-kontakt varje kväll och han har flera av kvällarna bara suttit hemma. Förstår inte varför han inte föreslog någon dag tidigare än lördagen när han inte hade några planer.

Nu när jag börjar bli kär vill jag ses mer än en gång i veckan och är rädd att vi kommer fastna så här och relationen aldrig utvecklas. Jag är medveten om att det kan vara katastroftankar men vad är normalt?

Vad tror ni? Övertänker jag något massivt? Kan det här vara normalt beteende för en kille som är förälskad men liksom har ett liv?

Vi är båda ca 30 och ingen av oss har barn.

• Svar på tråden Övertänker jag detta? Är han tillräckligt intresserad?
  • Anonym (Erika)

Pga jobbet kanske?
    jag menar, han har kanske bara varit trött.

• Anonym (ja du övertänker)

Mycket innan semester? Andra planer som gör att vilan behövs? bara vanligt liv? han vet inte ens om att du vill ses så gärna?

• Jimmy75
    Anonym (ja du övertänker) skrev 2025-06-06 21:12:04 följande:

Mycket innan semester? Andra planer som gör att vilan behövs? bara vanligt liv? han vet inte ens om att du vill ses så gärna?

Instämmer med föregående talare - den enda som sitter med svaren på frågan är ju han. Det är ju han du får fråga.
  • Jimmy75

Om vi vänder på det....låt säga att HAN övertänker saker och har en massa (menar inte att du har massa nu) saker han funderar över och är osäker på. Skulle du vilja att han går in här och frågor oss med sannolikheten 100% att han får annorlunda och sämre svar....eller skulle du vilja att han pratade med dig och "la korten på bordet"?

• Anonym (H)
    Jimmy75 skrev 2025-06-06 21:42:20 följande:

Om vi vänder på det....låt säga att HAN övertänker saker och har en massa (menar inte att du har massa nu) saker han funderar över och är osäker på. Skulle du vilja att han går in här och frågor oss med sannolikheten 100% att han får annorlunda och sämre svar....eller skulle du vilja att han pratade med dig och "la korten på bordet"?

Varför skulle han få sämre svar?
  • Jimmy75
    Anonym (H) skrev 2025-06-06 22:10:51 följande:
    Varför skulle han få sämre svar?

Det är väl ändå HYFSAT uppenbart??? Alla här inne tvingas gissa/spekulera varför någon gör som de gör. Våra spekulationer bygger på VÅRA erfarenheter, farhågor och fördomar. Det vill säga våra subjektiva erfarenheter. Sannolikheten att de ska överensstämma så bra med frågeställarens behov att de faktiskt ger ett bättre svar än huvudpersonen är extremt små. Lägg till det att inga såna här forum representerar en normalfördelning. Det innebär alltså att svaret man får redan från början är snedvridet, eller annorlunda uttryckt, utgör en mindre del än hela utbudet av möjliga svar/råd.

Föreställ dig att någon skulle undra varför du går in och skriver i det här forumet. Vem av dig och mig skulle kunna leverera det svar som ligger närmast sanningen....du själv, eller jag som tvingas gissa om dina skäl? Och eftersom jag inte känner dig eller ens vet något om dig så måste jag dessutom basera min gissning på mina egna fördomar.

Svar på tråden Övertänker jag detta? Är han tillräckligt intresserad?