Låter detta som tvång? Eller är det annat som spökar?
Nu kommer säkert vissa av er tro att jag inte vill ha skägg. Men det vill jag verkligen och det kan jag få.
Men jag rakar bort det hela tiden för att få den ?perfekta känslan?.
Och den senaste tiden har det typ blivit att jag ska göra det på ?speciella datum? så att man typ kommer ihåg när den speciella dagen var.
Jag fyllde år den 10 mars och jag rakade bort mitt skägg. För jag fick för mig att det skulle växa finare på nytt.
Efter några dagar bestämde jag mig för att vänta på 1 april för att raka mig igen. Jag tänkte att det är en ny månad. Jag brottades med tankarna. Till slut gav jag in och den 1 april kom och jag rakade mig. Jag lovade mig själv att det var sista gången.
Men sen kom 1 Maj och jag rakade mig då igen. Eftersom jag tyckte den femte månaden var bättre. Alltså nummer 5.
Sen så bestämde jag mig för att raka mig den 1 juni. För jag ansåg att datumet är mer speciellt då. Då har halva året gått. Och sommaren börjar.
Så jag rakade mig den 1 juni men jag gjorde det väldigt sent. För när jag var klar så kollade jag på klockan. Den hade passerat 00 och det visade 2 juni. Jag fick sån ångest så jag började gråta.
Och nu har jag funderat på att göra det 1 Juli. Men jag flyttar då så jag kommer garanterat inte hinna.
Jag tänkte göra det 1 Augusti. Eftersom jag har en del anhöriga som fyller år. Och det är ju en ny månad så det lär bli ett speciellt datum att komma ihåg. Men det är ju så långt kvar.
Tycker ni detta låter som OCD?