• Anonym (TS)

Jag steriliserade mig för dig

Vad hade ni tänkt och känt om ni fick kommentaren: Jag steriliserade mig för dig, av en partner eller eventuellt blivande partner?

• Svar på tråden Jag steriliserade mig för dig
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ulle) skrev 2025-06-08 19:16:56 följande:
    Nej, då hade jag sett det som att det är något fel på personen.

Om jag blir attraherad av någon så vill jag blanda gener med den fantastiska människan och se vad det blir.
    Fast du förutsätter ju att man vill ha barn. Det är väl inte säkert att man vill. Som jag, jag har redan 2 barn. Jag vill inte har fler. Jag har spiral nu, som krånglar lite. Men hade min pojkvän steriliserat sig och tyckt att det var romantiskt och "för min skull" hade jag bara stirrat på honom. 
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (TS) skrev 2025-06-08 19:08:11 följande:

Skulle någon se det som romantiskt?

Jag skulle se det som något extremt konstigt att göra en sån grej, helt utan att prata om det innan. Och visst, vill någon inte ha barn är det helt och hållet upp till dem, 100% deras val och står dem fritt att göra. Men det blir väldigt absurt att sterilisera sig, mena att det var "för partnern" utan att ens berätta om det innan och försäkra sig om att det är något hen också vill och tycker är en bra idé. För i det läget är det ju inte för partnern, utan helt och hållet för personen själv.  
  • Anonym (?)

Kände att mitt ex pressade mig till det och bara vägrade. Ville verkligen inte ha fler barn, inte hon heller. 
    Jag kände mig pressad, kondom funkade inte, jag försökte förklara att jag funderade över min "manlighet" och var orolig över framtida sexliv. Hon delade inte alls med sig över sådana tankar.
    Sexet blev bara knöligt, inte alls spontant och jag fixade inte alls kådis eftersom hon var både "rymlig" och sjöblöt - ingen känsla alls.
    Kådisen gav en känsla av  ....friktion och känsla så man pallade ju typ de berömda 4 sekunderna när det väl blev av.

• Anonym (Hm)
    Anonym (?) skrev 2025-06-08 20:32:13 följande:

Kände att mitt ex pressade mig till det och bara vägrade. Ville verkligen inte ha fler barn, inte hon heller. 
    Jag kände mig pressad, kondom funkade inte, jag försökte förklara att jag funderade över min "manlighet" och var orolig över framtida sexliv. Hon delade inte alls med sig över sådana tankar.
    Sexet blev bara knöligt, inte alls spontant och jag fixade inte alls kådis eftersom hon var både "rymlig" och sjöblöt - ingen känsla alls.
    Kådisen gav en känsla av  ....friktion och känsla så man pallade ju typ de berömda 4 sekunderna när det väl blev av.

Sterilisering på verkar inte sexlusten.
  • Anonym (?)
    Anonym (Hm) skrev 2025-06-08 20:35:14 följande:
    Sterilisering på verkar inte sexlusten.
    Jo, för mig gör det så - kan du acceptera det?
  • Anonym (X)
    Anonym (TS) skrev 2025-06-08 19:08:11 följande:

Skulle någon se det som romantiskt?

HAHAHAH NEJ! Snarare psykotiskt.
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (?) skrev 2025-06-08 20:32:13 följande:

Nja, om hon hade haft ansvaret för preventivmedel upp till den punken och dessutom fött barn såg hon det väl inte som nån större grej att du också behövde gå igenom något som hon redan gjort i flera år..? Det är ju rätt välkänt att många kvinnor får ordentliga biverkningar av p-piller, spiral etc och barnafödande är ju inget kroppen tar med en klackspark direkt.
  • Anonym (Blandat)

Min man har gjort en vasektomi, och det var faktiskt för min skull då jag inte ville använda preventivmedel och jag kan Inte bära ett till barn riskfritt.

• Dexter dot com
    Anonym (TS) skrev 2025-06-08 17:18:00 följande:
    Jag steriliserade mig för dig

Vad hade ni tänkt och känt om ni fick kommentaren: Jag steriliserade mig för dig, av en partner eller eventuellt blivande partner?

Om du tex inte mår bra av preventivmedel , kondom inte funkar och du skulle må dåligt av att göra abort och han steriliserar sig så tycker jag det är omtänksamt. Om han utan anledning steriliserar sig och säger att det är för din skull är det ju oerhört konstigt.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Alexandra) skrev 2025-06-09 14:49:37 följande:
    Nja, om hon hade haft ansvaret för preventivmedel upp till den punken och dessutom fött barn såg hon det väl inte som nån större grej att du också behövde gå igenom något som hon redan gjort i flera år..? Det är ju rätt välkänt att många kvinnor får ordentliga biverkningar av p-piller, spiral etc och barnafödande är ju inget kroppen tar med en klackspark direkt.
    Håller med
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Alexandra) skrev 2025-06-09 14:49:37 följande:
    Håller med!
    Det ses som helt självklart att det är kvinnan som ska ta en massa hormonpreparat, oftast i väääldigt många år, för att skydda sig mot en oönskad graviditet. Och så får hon dessutom gå igenom mens, pms, graviditet, förlossning o.s.v.

Och så fort det kommer på tal att mannen skulle ta nåt ansvar för detta, om inte han vill ha (fler) barn, ja då blir det stopp. "Åh nej, det påverkar min manlighet!".

Absurt egentligen. 
Svar på tråden Jag steriliserade mig för dig