Anonym (Nr. 8) skrev 2025-08-11 07:53:36 följande:
Det är inte ok att han daskar snoppen i ditt ansikte när du inte vill! Inte heller att han förväntar sig en avsugning när han, men inte du, vill!
Det är, om möjligt, ännu mindre ok att han blir sur när du inte ger honom sex på beställning! Som ett bortskämt barn som kräver godis!
Läs igenom allt ovan igen, och fråga dig om det här är det liv du vill ha? Det kommer nämligen inte att gå över av sig självt...
Det är inte ovanligt att man börjar ett nykärt förhållande med sex 1-2 gånger per dag, sen 1-2 gånger per helg, och därefter 1-2 gånger per vecka - När ni blivit ett stabilt par med ett gemensamt liv ihop.
[Statistik funkar bara om en lägger till eller drar av 50-100%...]
Vi män förstår också det här! Vill jag leva ihop med min fantastiska fru, och älska henne överallt annat, eller vill jag bara ha en reflexmässig avsugning? För att vi var som sexgalningar när vi var nykära...
Jag läser in ditt problem som att du kan tänka dig att bygga ett långvarigt ömsesidigt förhållande med den här mannen, dvs ett vardagligt liv med barn, vänner, intressen, glädje och sorg etc.
Era barn har inte ens träffats eller? Och ni har inte flyttat ihop? I så fall får du fråga först dig själv, sen din partner, vilken ev framtid ni ser ihop och vilket möjligt gemensamt liv ni vill ha?
Sexfrekvensen kommer att gå ned när ni bor ihop och har hemmavarande små barn. Det här måste ni inse, även han! Det är normalt och säger sig självt, och är något som båda måste förstå.
Frågan kvarstår dock, varför är ni ihop? Bara för sexet? Hur var hans förra förhållande? Kommer han att ändra sig? Är sex allt? I så fall, vad beror det på? Det finns hjälp att få, om en törs...
Ni måste kommunicera och sen kommunicera ännu mera! Var brutalt tydlig, sen ännu mer tydlig! Typ, du kan tänka dig att vara hans livspartner (i nöd och lust), men inte hans lilla sexdocka, eller...!?
Klarar inte ert förhållande, eller hans oförmåga, av att se och höra dig? Då får du se det som möjlighet till att bygga något hållbart och ömsesidigt med nån annan, nån annanstans, nån annan gång...
Om ert förhållande dock klarar av ett, sen ännu flera obligatoriska prat, då kan ni kanske bygga nåt härligt ihop!
Och vem vet, sexfrekvensen kanske går både upp och ned, och det är ok.
Ju mer jag hör andras, och faktiskt även läser mitt ege, så hörs jag ju hur det låter. När jag ställde min fråga var det utifrån att jag ville veta om det var mig ?det var fel på? eller om andra kanske tycker det inte är något konstig.
Jag vet med mig sen innan att jag lätt lägger skuld på mig själv. Att det måste vara hos mig felet är eller vad man ska säga. Så därför ville jag höra andras tankar.
Vi har tidigt sagt att vi inte skulle flytta ihop och att han har sitt liv och jag mitt, men att vi såklart ändå ska var partners. Han har själv barn, men jag har inte, men som sagt tanken ska ju vara att vi delar livet tillsammans, om än som särbos.
Du satte fingret på något där för mig. Att hamn beter sig som ett bortskämt barn som kräver godis, för ja, det är precis så det känns. Sen har jag kanske varit lite för överseende just eftersom han nämnt det att det är svårare för honom att hålla den hård efter det ingrepp han gjort. Men jag förstår ju att jag måste ta upp detta och prata igenom ordentligt om vi ska kunna fortsätta. Jag vill ju dela mitt liv med honom, men som sagt, måste ju vara ok när man inte vill. Och om han känner sig osäker på oss så fort jag inte vill ha sex, så har han kanske lite att jobba på själv också?
Och ja, det känns som att det borde vara rätt naturligt att det går lite upp och ner. Men har själv inte haft så många relationer så tror det är därför jag lägger det på mig själ. Att andra som har mer erfarenhet vet nog bättre än mig. Men jag får nog försöka lita på mig själv och mina egna känslor lite mer framöver.
Tack alla för er hjälp