• Anonym (Tips mottages)

Varför blir jag kissnödig när jag ska sova?

Så fort jag ska sova blir jag kissnödig, spelar ingen roll att jag nyss kissat det går bara en stund så är det dags igen och igen och igen. Det är inga små mängder som kommer heller utan det är befogat att gå på toaletten. 
    Värst blir det om jag ligger plant. Är frisk i övrigt och kissar inte onormalt ofta utan typ 3 ggr/dagen och 1g/ kväll och jag vaknar aldrig av kissnödighet. Men så fort lampan slocknar och det är dags att säga godnatt, då börjar det. Och så håller det på i typ en timme.  
    Vad tusan kan man göra? Mer än att försöka dricka mindre. Känns nästan psykiskt fast det kommer ju också så mycket kiss. 
    Är frisk i övrigt. 

• Svar på tråden Varför blir jag kissnödig när jag ska sova?
  • Meddelande borttaget
  • Cheers

Jag tror också att det är psyket. Jag kan dra på stan hela dagen utan att vara kissnödig, men så fort jag sätter nycklen i låste så måste jag plötsligt DPRINGA till muggen. Någon slags betingad reflex.

Jfr Pavlovs hundar. Om Pavlov ringde en klocka innan de fick mat, kom hundarna att utsöndra saliv vid ljudet av klockan oavsett om de därefter fick mat eller ej. Jfr nyckeln i låset och ditt sänggående.

Vårdcentralen skriver nog bara ut några slags piller, men det går kanske att avbetinga reflexen att kissa. Frågan är hur. Fråga "din psykolog" !....

Svar på tråden Varför blir jag kissnödig när jag ska sova?