• Anonym (Yolo)

Hur fixa en KK?

Vet att det finns åtskilliga trådar men vad fan jag skriver en ny..
    Är 52 år gammal och fan kåtare än normalt..Har en fru som visst det går nån månad imellan men nån slags sexliv finns ju..men vore så jäkla klockrent att bara ha nån med samma lust och bara träffas för kravlöst sex ett par timmar..Antar att det är nån app eller nåt man kan använda men vilken? Hur gör ni som har erfarenhet av detta?
    Drömmen vore ju en gift kvinna som inte vill nåt mer än så..

• Svar på tråden Hur fixa en KK?
  • Fjäril kär

Med all respekt men jag tror du förstår att det är en naiv utopi . 

Två människor med riktiga känslor ska inte inbilla sig själv att det bara är sex. För du vill givetvis inte ha sex med vem som helst utan såklart nån du attraheras av och känner någon kemi med annars är det lönlöst att fortsätta ses.. risken du tar då är  att en eller båda i längden blir förälskad eller kär...  för många män och kvinnor blir det ett uppvaknande att ha en affär och man inser att det man har hemma är värre än man förstått  eller att man drabbas av galet dåligt samvete...

Samt risken att det en dag kommer fram. ...

Jag har levt i denna bubbla och jag vet vad jag pratar om 

Kan du och din fru inte kommunicera är min nästa fråga om du kan leva med konsekvenserna av en otrohet och stå för det du gjort ? 

• Jimmy75
    Fjäril kär skrev 2025-06-10 15:01:52 följande:

Med all respekt men jag tror du förstår att det är en naiv utopi . 

Två människor med riktiga känslor ska inte inbilla sig själv att det bara är sex. För du vill givetvis inte ha sex med vem som helst utan såklart nån du attraheras av och känner någon kemi med annars är det lönlöst att fortsätta ses.. risken du tar då är  att en eller båda i längden blir förälskad eller kär...  för många män och kvinnor blir det ett uppvaknande att ha en affär och man inser att det man har hemma är värre än man förstått  eller att man drabbas av galet dåligt samvete...

Samt risken att det en dag kommer fram. ...

Jag har levt i denna bubbla och jag vet vad jag pratar om 

Kan du och din fru inte kommunicera är min nästa fråga om du kan leva med konsekvenserna av en otrohet och stå för det du gjort ? 

Exakt! Det är så galet lätt att tänka att gräset är så oerhört mycket grönare på andra sidan och att man ska kunna pilla russinen ur kakan. Här bör TS ta sig en ordentlig funderare på vad han vill och vad han är beredd att riskera. Ibland leder det till att man hittar tillbaka och hittar något ännu bättre än det som var. Ibland leder det kanske till att man går isär och man överlever det också, men att smyga med saker brukar sällan sluta särskilt roligt för någon inblandad. Dygnet innehåller betydligt fler minuter än den lilla stunden man har det "bra" med sin sidoflört. 

Har provat båda sidor av det...i ungdomen var jag själv otrogen - rekommenderas inte. Och för ett tag sedan var jag helt plötsligt "the other guy" - inte heller något jag rekommenderar. Bättre att ta tag i den relation man har och reda ut den först.....sedan kan man bestämma hur man vill förhålla sig till andra. Men då får man också vara beredd på att det kanske blir the sound of crickets under lång tid. Det är inte så att man helt enkelt bara går ut och "skaffar sig en ny" sådär utan vidare och ur den lilla skaran man kanske attraherar ska man dessutom vara kompatibel så att det blir något positivt för båda som man vill fortsätta med. Oddsen är plötsligt jäkligt taskiga, vilket jag misstänker är ett skäl till att en del försöker hitta andra lösningar vid sidan av - man vill äta kakan men ändå ha den kvar.

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Yolo) skrev 2025-06-10 14:42:07 följande:
    Hur fixa en KK?

Vet att det finns åtskilliga trådar men vad fan jag skriver en ny..
    Är 52 år gammal och fan kåtare än normalt..Har en fru som visst det går nån månad imellan men nån slags sexliv finns ju..men vore så jäkla klockrent att bara ha nån med samma lust och bara träffas för kravlöst sex ett par timmar..Antar att det är nån app eller nåt man kan använda men vilken? Hur gör ni som har erfarenhet av detta?
    Drömmen vore ju en gift kvinna som inte vill nåt mer än så..

Jag var i din situation för ett antal år sedan, fast i min relation blev det inte något intimt mer än 1-2 gånger per år, så jag var kanske lite mer desperat än du.

Det är välidgt enkelt att hitta partners i liknande situation, fast när jag tittar i backspegeln hade jag nog inte valt otrohetsvägen, utan borde ha gjort slut med mitt ex där och då. Jag rekommenderar inte att du går otrohetsvägen... det kan bli väldigt smärtsamt både för dig och din nuvarande kvinna.

Om du ens ska tänka tanken att börja vänstra, behöver du ha möjlighet att genomföra det. Du behöver ha någonstans att vara och ha gott om egentid. Speciellt om det ska vara något långvarigt. Ska du lyckas underlättar det såklart även om du har lätt för att skaffa kvinnor rent allmänt.

Det finns två appar/siter som är speciellt inriktade på att föra samma människor i din sitation; det är Victoria Milan och Ashley Madison. Det kostar en slant; du kommer att få svårt att lyckas om du inte betalar. Det förekommer en del lurendrejeri med catfishing och annat på dessa siter, precis som på alla andra siter. Använd ditt sunda förnuft så blir du inte lurad.

Undvik alla andra hundratals siter som enbart vill lura dig på pengar. Du märker genast att det är fuffens när du blir kontaktad av kvinnor bara någon minut efter att du registrerat dig. Använder du ditt kontokort, kan du behöva säga upp ditt abbonemang genom att behöva faxa uppsägning eller liknande. VM och AM är betdyligt tryggare.

Det finns även andra siter och appar där du kan lyckas, men som är mer allmänt inriktade på dejting och sex-dejting, t ex Swipe-appar som Tinder, eller kontaktsiter som Bodycontact eller Hemligg. Många där förutsätter dock att du är singel, i öppen relation eller annan liknande situation.

Sedan finns det ju de som vänstrar med kollegor och i andra sammanhang där man träffas naturligt, men jag tror att det kan vara svårare att planera... mer sådant som bara händer.
  • Sexgurun

Jag skulle rekommendera att du tar upp det till diskussion med din kvinna genom att berätta öppet och ärligt om dina känslor och tankar, att du önskar mer sex, att du funderar på KK och frågar hur hon känner och tänker om saken.

Vad har hon för känslor och tankar om ert gemensamma sexliv och hur ser hon på möjligheterna till att utveckla det?
    Finns det önskan och vilja att gå dig till mötes eller kunde det vara ett alternativ att upp relationen och hur är i så fall era respektive tankar kring hur det skulle kunna gå till?

Det finns mycket som talar för livslång monogami inte är människans naturliga instinkt. I Boken
     Sex at Dawn pekar författarna på ett samlat mönster ? från däggdjursbiologi till historisk juridik och modern sociologi ? som talar för att monogami som norm uppståt under den senast 1% av tiden som människan existerat som art, dvs. efter jordbrukets början då vikten av ägande, arv och  ego et att säkerställa faderskap drev fram
    patriarkal social ordning som lagt grunden för juridiken kring familjebildning i dagens moderna samhälle.

De många exemplen i boken illustrerar hur mänsklig sexualitet dock fortfarande är anpassad för flexibilitet, social bindning för att främja samarbete, överlevnad och genetiskt riskspridande genom flerpartnersystem.
       Se här för sammanfattning av bokens argument inklusive källor (i många fall vetenskapliga artiklar)

• Sexgurun

Ps. Menar inte att bara för att det är vara vår naturliga instinkt att ha sex med
    flera partners (både män och kvinnor) så skulle det vara okej med otrohet. Detta eftersom vår normen,
    alltså den överenskoman oskrivna regeln kring relationer i vår kultur är som den är så skapar sveket vid otrohet ett oerhört känslomässigt trauma hos den drabbade parten. Däremot om båda kan vara överens om hur sex utanför parrelationen skulle kunna fungera för att det ska kunna
    kännad ok för respektive partner så är samhällets norm satt ur spel och det går att ha sex utanför förhållandet utan känslomässigt trauma.

Svar på tråden Hur fixa en KK?