Konstant stenhård mage vecka 14+2
Jag är i vecka 14+2 och dom senaste dagarna har magen vart stenhård och det släpper inte (antar att det är livmodern) och det spänner något extremt. Någon mer som vart med om det och vet om detta är normalt ?
Jag är i vecka 14+2 och dom senaste dagarna har magen vart stenhård och det släpper inte (antar att det är livmodern) och det spänner något extremt. Någon mer som vart med om det och vet om detta är normalt ?
Hej! Är gravid i v 12+4. Stenhård, stramar och gör stundtals rejält ont. Imorse kom det lite blod på pappret när jag var på toa, och var övertygad om att det var mf på gång. Fick åka till gynakuten där de gjorde gynkontroll och vul. De såg ingen blödning inne hos bebisen, hjärtat slog och den sprattlade på där inne och allt såg fint ut. Läkaren sa att livmodern växer fort just nu och kan spänna och dra en hel del och till och med göra ganska ont. Jag sa att jag läst att ?det inte ska göra ont? och att sammandragningar/spänningar inte ?ska? hålla i sig, men läkaren sa att det kan ändå hända utan att något är fel.
Be barnmorskan kolla så ni inte har urinvägsinfektion, det kan ge mkt sammandragningar.