Är det Jag som är känslig eller de otrevliga
Hej
Jag vill prata om en del människor som inte vill svara när jag hälsar på de men de klagar på att jag är otrevlig mot de när jag slutar hälsa på de.
De värsta med de är att en del av de brukar vara folk som jobbar med mig eller har ett samarbete med mig på vissa ställen.
Tidigare har jag inte tänkt så mycket på det för jag var timvikarier. Men nu börjar det kännas jobbigt för mig när det händer att en sjuksköterska som inte känner mig alls börjar ignorerar mig totalt när jag hälsar på.
Första dagen vi träffades hälsade jag på hen på omklädningsrummet, hen tittade på mig lite otrevligt och svarade inget. Andra gången kom hen när jag åt lunch och hälsade inte på mig utan stirrade bara på mig hotfullt. Därefter har jag varken hälsat på hen eller ha ögonkontakt med hen.
Problemet nu är att min chef verkar veta om det därför att hen berättade det för chefen. Jag brukar inte berätta sån här händelser för chefen utan de berättar berättar till chefen om mig och chefen samtalar inte mig. Flesta gånger är det de som berättar till chefen om att jag är otrevlig som chefen litar på de. Jag vill faktiskt ha lugnt och tryggt hos vem som helst men om folk ignorerar mig då backar jag också ifrån utan att säga eller göra något.
Har det hänt till er samma sak och vad är det ni tycker bäst att göra? Behöver råd av erat erfarenhet,
Tack 🙏!!!