• Anonym (sc)

Träffat nån annan?

Jaha nu är det min tur då..Är sambo sen 25år och det är väl som det är inte skitkul alltid..
    Har ju såklart träffat nån nu som tamefan upptar hela min vakna tid..Så kolossalt kär och hon känner lika vad det låter..Vet ju redan svaret att jag ska bryta kontakten med den andra men vet inte om jag vill..Är verkligen skitjobbigt att ständigt tänka på nån annan heeeela tiden..Och jobbigt att i tanken vara med nån annan än min sambo..
    Hur bryter man?Och hur vet man att det är det rätta att göra?

• Svar på tråden Träffat nån annan?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (sc) skrev 2025-06-12 07:31:49 följande:
    Träffat nån annan?

Jaha nu är det min tur då..Är sambo sen 25år och det är väl som det är inte skitkul alltid..
    Har ju såklart träffat nån nu som tamefan upptar hela min vakna tid..Så kolossalt kär och hon känner lika vad det låter..Vet ju redan svaret att jag ska bryta kontakten med den andra men vet inte om jag vill..Är verkligen skitjobbigt att ständigt tänka på nån annan heeeela tiden..Och jobbigt att i tanken vara med nån annan än min sambo..

Du vill fortsätta må dåligt? 

Ja men då så, då fortsätter du som du gör. 

• Anonym (Mr. V)
    Även om det såklart är jobbigt så ska du lämna som du säger. Hur du gör vet du nog bäst själv, du känner din sambo och kan lägga upp det på ett sätt du tror är bäst. Finns väl få bra sätt, men nått du måste göra om du ska lämna. Vill du något mer i livet så gör det du vill, innan det är försent, livet är kort.
  • Lynx123

Om du har ett uns av respekt kvar för din sambo så slutar du ödsla hennes värdefulla tid nu. Gör slut och låt henne vara fri att få leva sitt liv.

• Anonym (Snicken)

Om det är rätt beslut eller inte får tiden utvisa. 
    Just nu låter det solklart att du ska lämna för att inte slösa någons tid. Hur det låter när beslutet är taget kan vet ingen..

• Anonym (R)

Människor som är nöjda med sina liv och relationer blir sällan kära. Istället är det människor som av någon anledning är missnöjda med eller upplever en brist i sina liv som blir förälskade. Detta beror på att förälskelse ofta bara är en projektion av allt det en människa önskar sig på en annan person.

Om man förstår hur detta fungerar blir man friare som människa och kan välja om man vill agera på sin förälskelse eller inte.

• Dexter dot com
    Anonym (sc) skrev 2025-06-12 07:31:49 följande:
    Träffat nån annan?

Du hade aldrig blivit kär i nån annan om din relation med din sambo varit bra. Antingen är du ärlig mot din sambo och ni söker hjälp för att få en fungerande relation eller så lämnar du relationen och går vidare med den du träffat nu.
  • anonym gullviva

Vad du än gör avslutan INNAN du gör ngt med den andra , så bestäm dig först o främst för om du vill leva utan din nuvarande.
    Är det svaret ja, så är det dags att fundera om det är denna nya du vill vara med istället. Efter du avslutat med in nuvarande.

Hur dåligt du än känner ditt förhållande är så tänk på din sambo. Hon kan ha en helt annan känsla och de tär INTE roligt att bli lämnad.. så gör det med din känslighet och OM du känner att det inte finns ng tkvar att jobba för, så du inte ångrat dig sedan..

• Anonym (H)
    anonym gullviva skrev 2025-06-15 18:03:00 följande:

Vad du än gör avslutan INNAN du gör ngt med den andra , så bestäm dig först o främst för om du vill leva utan din nuvarande.
    Är det svaret ja, så är det dags att fundera om det är denna nya du vill vara med istället. Efter du avslutat med in nuvarande.

Hur dåligt du än känner ditt förhållande är så tänk på din sambo. Hon kan ha en helt annan känsla och de tär INTE roligt att bli lämnad.. så gör det med din känslighet och OM du känner att det inte finns ng tkvar att jobba för, så du inte ångrat dig sedan..

Håller med om dessa kloka rader.
  • Anonym (Tänk om vi kunde)

Åh. Tänk om vi kunde ha stannt  kvar idag. Bara du och jag pratandes utan slut i det där lilla doftande  rummet. Du är så fin. En fantastisk människa. Men du verkar inte veta om de själv. Hur bra du är. Tänk om jag kunde ha sagt  kom och håll om mig. Du är attraktiv för mig   Ta på mig. Men såklart skulle det vara mycket opassande. Får drömma om dig istället.  Dina klarblå ögon och ditt härliga  skratt och leende. Att drömma är fritt...  

• Anonym (Dilemma)

Tänk efter om det bara är spänning och nyförälskelse du saknar. Förhållanden är inte så spännande efter 20+ år. Jag tror att det är lätt att förälska sig i en annan för att man ofta är less på ekorrhjulet, vilket ett så långt förhållande också blir till slut. Alternativt kan du hamnat i en medelålderskris, och då verkar allt nytt mest lockande.

Antingen satsar du på att skapa förälskelse och spänning med den du är i förhållande med, eller så väljer du nyförälskelsen och lever ut den i 2-3 år, och sen kanske det blir dags att skaffa ny igen när förhållandet blir till rutin.

Väg noga fördelar och nackdelar med att gå. Den nya har du ingen aning om hur det är att leva med. Ni kanske bara är sexuellt kompatibla, eller så funkar det bra. 

För att kunna vinna måste man våga spela. Den limbo du lever i nu gör att du med säkerhet riskerar förlora allt. Du måste göra ett val, tänk igenom noga alla fördelar och nackdelar. Om du ska lämna förhållandet ska du egentligen inte göra det för någon annans skull, utan för att det saknar något du behöver. Sen om ni kan reparera det eller inte,  är något du måste avgöra om det går och är värt det.

Men om du lämnar förhållandet, bör det vara med tanken att det är bättre att vara själv än i ett dött förhållande. 

Svar på tråden Träffat nån annan?