• Flurh94

Hjälp! Tyda graviditesttest

Hej! 
    Jag är ny på detta forumet och har försökt bli gravid i tre år och är mitt uppe i infertilitetsutredning. Nu beter sig mensen/blödning inte riktigt som den brukar och jag skulle behöva hjälp med att tyda ett graviditetstest. Jag har läst att spökstreck är vanligt på RFSU röda förpackning och blir lite förvirrad då vissa säger att ett svagt streck abso

lut är graviditet. 

Jag trodde jag fick min mens förra veckan, började med lätt rosa/brun flytning som vanligt, men sen kom det bara skvättar och lite brun flytning med klumpar. Tänkte att nu drar det igång. Brukar ha småfjuttar i början och sen heavy flow 2-3 dagar och sen fjuttar igen. Men nu är det jag trodde vara mens helt bortblåst. Testade mig i morse och fick resultat som på bild. 

Hjälp, är det ett spökstreck eller kan jag faktiskt vara gravid?? 

Så tacksam för svar och input!!

• Svar på tråden Hjälp! Tyda graviditesttest
  • Anonym (Juni)

Det är ju inte ett spökstreck iaf, tydligt plus enligt mig. Det är ju ganska vanligt med små blödningar vid BIM, det har jag varit med om min första graviditet. Blev bebis av det. Så jag vågar nog säga grattis 😊

• Anonym (Jag)

Tydligt positivt. Grattis!

• Flurh94

Oh jisses vad nervös jag blev på en gång! Tack snälla för svar. Gjorde ett test till nyss med ett likadant streck! 

Vad betyder BIM?

• Anonym (Jag)
    Flurh94 skrev 2025-06-13 14:44:46 följande:

Oh jisses vad nervös jag blev på en gång! Tack snälla för svar. Gjorde ett test till nyss med ett likadant streck! 

Vad betyder BIM?

Beräkna Inte Mens, för de som försöker bli gravida och hoppas på plus. Det är alltså den dagen din mens egentligen är beräknad att komma 
  • Anonym (Me)
    Flurh94 skrev 2025-06-13 14:44:46 följande:

Vad betyder BIM?

Ser också tydligt ett streck så vågar mig på att säga grattis. :)

BIM = beräknad ickemens. Den dagen mensen skulle ha kommit.
  • Flurh94
    Anonym (Jag) skrev 2025-06-13 15:08:27 följande:
    Beräkna Inte Mens, för de som försöker bli gravida och hoppas på plus. Det är alltså den dagen din mens egentligen är beräknad att komma 
    Tack för svar! ;D
  • Flurh94
    Anonym (Me) skrev 2025-06-13 15:10:06 följande:
    Ser också tydligt ett streck så vågar mig på att säga grattis. :)

BIM = beräknad ickemens. Den dagen mensen skulle ha kommit.
    Tack!! Då hoppas vi på att nästkommande test om någon dag också är positivt. Svårt att våga bli exalterad om jag skulle bli besviken igen! 
Svar på tråden Hjälp! Tyda graviditesttest