37 och upprepade missfall
Hej!
en liten tidslinje för att förklara min situation.
Slutet 2019-början 2020 gravid och fick under KUB reda på att fostret inte levde. Hade gjort vaginalt ultraljud i vecka 9 och då såg allt bra ut. Fick göra gynekologisk skrapning. blev kort därefter gravid igen.
Födde ett friskt barn februari 2021.
Började försöka att få ett syskon mars/april 2024. Blev gravid i augusti och bekräftat missfall slutet av september. Skrapning igen.
Har sedan dess tagit minst två positiva graviditetstest som som båda har avslutats i blödning i ca vecka 5. Har ett pågående missfall nu.
Har träffat gynekolog och tagit test för lupus (negativt), tagit massa blodprover som bara varit lite lågt på folsyra, järn och b12 som jag har fått upp alla till bra nivåer innan jag ens blev gravid de två sista gångerna. Gjort ultraljud för att se att allt ser bra ut och inga fel på sköldkörteln. Fått acetylsalicylsyra och utrogestan utskrivet för att påbörja vid nästa positiva test.
Bor i Stockholmsregionen men har begränsad ekonomi för att göra massa dyra utredningar privat. Något mindre ja men inte massa olika. Görs inga utredningar på mig trots upprepade missfall då nästan alla varit för tidigt.
Är det någon som har varit med om samma eller har råd vad jag ta för steg nu? Pga livet har vi inte kunnat försöka förrän nu och jag är så ledsen över att vi kanske väntat för länge när vi båda är 37.