Tidigare X - gravid igen och orolig
Hej,jag opererades för ett X för ca en månad sedan, vänster äggledare var tvungen att plockas bort. Förra veckan fick jag veta att jag är gravid igen (har inte hunnit få mens emellan) och jag är nu jätteorolig att jag ska få ett till X och bli av med den enda äggledaren jag har kvar. Jag har tid för ultraljud om en vecka (är då v 6+0) och sist sprack äggledaren på 6+2. Förra graviditeten hade jag extremt mycket symtom och kände mig jättegravid. Nu har jag knappt några symtom alls förutom lite illamående (och började bli lite öm i brösten idag) men har fått en liten obehagskänsla/svullnadskänsla som jag tycker mest sitter på höger sida, dvs där äggledaren finns kvar. Gravtesten jag tagit denna gång är dessutom jättesvagt positiva men sist var de kraftigt positiva. Jag är jätteorolig att jag ska bli av med den här äggledaren också och vet inte vad jag ska göra. Är det normalt att ha en obehagskänsla bara vid äggledaren? Det gör absolut inte ont som sist när äggledaren sprack så känns inte direkt som att jag borde söka akut sjukvård..