• Anonym (Gifta sig)

Gifta sig efter 13 år

Vi är ett par som har varit tillsammans och förlovade i 13 år. Vi vill nu gifta oss. Men nu kan jag inte sluta tänka på om vi verkligen ska gifta oss i år när vi firar 13 år eller vänta till alla hjärtans dag 2026 då vi firar 14 år. Jag förstår att de är lite löjligt hur jag tänker, men 13 å? hur hade ni tänkt? 😂

• Svar på tråden Gifta sig efter 13 år
  • Anonym (Em)

Jag hade väntat. Men jag går inte på A-brunnar heller, haha

• rosenrot

Skulle det där med 13 år vara viktigt för mig skulle jag troligtvis tänka - vi var ju ihop så länge så kan vi vänta med giftermålet lite till. Alltså jag skulle göra det så att det skulle kännas helt rätt för mig, oavsett om de andra tycker att något i mitt tänkesätt är löjligt. 

• Anonym (M)

Det är väl bara att gå till rådhuset och gifta er, vilken dag som helst. Efter så lång tid handlar det ju bara om det juridiska. 

• Fjäril kär

Beror väl på vilken typ av bröllop ni tänkte er. Februari 26 är inte alls lång tid om ni vill skicka ut inbjudan,  beställa klänning och vilja ha en större fest. 

Det är ju förberedelsen som kan ta tid vid ett bröllop. 

Allt handlar väl om varför ni gifter er och om ni vill fira det på ett speciellt sätt .

Vill ni ha vigseln överstökad kan ni ju gifta er vilken dag som helst men då skulle du ju inte ha brytt dig om datumet tänker jag....

• Anonym (Elvira)

Ni skulle passat på förra veckan och gift er fredagen den 13:e!  

Men jag fattar hur du tänker. Har väl tanken poppat upp i huvudet så kan det kännas fel i maggropen, hur icke-vidskeplig man än tänker att man borde vara. Och när det känns fel i maggropen så är det svårt att komma i rätt stämning för ett bröllop. 

Å andra sidan kan det vara smart att vara gift, om något händer. Så tanken på det kanske kan få en att lyckas komma över vidskepligheten.

• Anonym (Em)
    Anonym (M) skrev 2025-06-21 10:45:22 följande:

Det är väl bara att gå till rådhuset och gifta er, vilken dag som helst. Efter så lång tid handlar det ju bara om det juridiska. 

Så behöver det inte alls vara! Man kan gifta sig av kärlek även efter många år tillsammans.
Svar på tråden Gifta sig efter 13 år