Alla era tips/metoder för att bli gravid/boosta fertilitet bli gravid/boosta fertilitet
Hej, jag och min partner har snart försökt blir gravida i 2 års tid. Ett tidigt missfall efter att jag först blev gravid på första försöket, sedan dess ingenting.
Har gjort en omgång IVF som inte tog sig, fick inget till frysen. Gjorde kort protokoll Gonal. Har lite lägre AMH än onskvärt men inte alarmerande lågt.
Både jag och min man är 34.
Har nu gått ner i ett kaninhål kring olika okonventionella metoder och tricks folk håller på med samt såklart beprövade undersökningar inom fertilitetsvården.
Vad har ni för erfarenheter av olika skumma eller helt normala grejer man kan göra?
Pratar alltså om allt från hysteroskopi, embryolim, zymot, niPGTA, akupunktur, olika Tillskott, s.k "kitchen sink" metod där man bara tar allt möjligt man bara kommer på, baby aspirin, hostmedicin, kost, träning, bakterieprover från mensblod, olika mer alternativa kliniker etc etc.
Vet att det är lätt att bli galen, men känner att det ju ändå går så dåligt att jag är redo att experimentera lite på egen hand, det kan liksom inte gå så mycket sämre iallafall och nu blir det ett uppehåll över sommaren till nästa IVF så har all tid och energi i världen för att gå ner i kaninhålet, på vinst och förlust liksom.
Ska såklart prata med min klinik också men över lag jobbar de ju ändå med ffa IVF och brukar varken säga bu eller bä till allt annat extra, mest "du gör det du tror på och som känns bra för dig" så känner att det inte skadar att testa sig fram.
Finns det några mer som testar sig fram eller är nyfikna på att göra något mer än att köra IVF och hoppas på det bästa?